اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان اعلام کرد

پرداخت 280 میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کردستانی/ ایجاد 4600 شغل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از پرداخت 280 میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان خبر داد.

پرداخت 280 میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کردستانی/ ایجاد 4600 شغل

قنبر موسی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد:‌ این میزان اعتبار به منظور ایجاد 4 هزار و 600 فرصت شغلی برای مددجویان توسط کمیته امداد و بانک‌های عامل پرداخت شده است.

این مسئول با بیان اینکه 5 هزار پرونده جدید نیز به منظور دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، تصریح کرد: برای ایجاد این تعداد شغل نیز اعتباری بالغ بر 370 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه از ثبت بیش از  14 هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیرپوشش در سامانه مدیریت اشتغال و خدمات کارآفرینی در سطح استان خبر داد و گفت: برای 13 هزار متقاضی اشتغال از تعداد ذکر شده خدمات مشاوره شغلی، تهیه طرح توجیهی و تکمیل پرونده برای ارجاع به بانک‌ها انجام شده است.

موسی‌نژاد همچنین به اختصاص اعتباری بالغ بر 51 میلیارد و 900 میلیون تومان به منظور ایجاد اشتغال برای مددجویان کردستان اشاره کرد و گفت: 41 میلیارد و 900 میلیون تومان از اعتبار یاد شده از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی و 10 میلیارد تومان دیگر نیز از محل کمک‌های دولت و منابع امداد تامین می‌شود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، بر اساس تفاهمنامه‌های منعقد شده فی‌مابین اداره‌کل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کردستان و بانک‌های عامل در استان بیش از 240 میلیارد ریال در زمینه مشاغل خرد و 65 میلیارد ریال در زمینه مشاغل خانگی به مددجویان پرداخت می‌شود.

این مسئول بیان داشت: سهم صندوق حمایت از اشتغال کمیته امداد امام خمینی در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال 40 میلیارد ریال به منظور ایجاد 600 فرصت شغلی است.

وی در پایان با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان مهم‌ترین هدف این نهاد مقدس در دهه چهارم انقلاب است، متذکر شد: ایجاد اشتغال به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های توانمندسازی مددجویان در چند سال‌ اخیر به صورت جدی مورد توجه مسئولان کشوری و استانی این نهاد بوده است.

سال گذشته برای بیش از 9 هزار و 700 مددجوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی در سطح استان شغل ایجاد شده و این نهاد در راستی‌آزمایی اشتغال نیز موفق به کسب رتبه برتر شده است.

انتهای پیام/79002/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول