اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

نیازمند تمرکز در مدیریت ترافیک هستیم

خبرگزاری فارس:‌عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مشهد به دلیل ظرفیت عظیم زائرپذیری نیازمند تمرکز در مدیریت ترافیک است.

نیازمند تمرکز در مدیریت ترافیک هستیم

هاشم بنی هاشمی در آستانه برگزاری دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: سوانح داخل شهری نسبت به جاده‎های برون شهری آمار بیشتری به خود اختصاص داده است.

وی افزود: مسائل ایمنی به چند دسته تقسیم می‎شوند که هر کدام از این موارد باید به نحو درستی مدیریت شود تا بتوان شاهد کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری در کشور بود.

بنی هاشمی با بیان اینکه جاده‎ها یکی از عوامل مهم در بروز تصافات است، خاطر نشان کرد: جاده‎ها باید طوری طراحی شود تا از نظر پیچ، شیب و علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی تا حد ممکن عوامل بروز تصادفات را مرتفع کند.

وی تصریح کرد: ایمنی جاده‎ها باید در مرحله نخست به شناسایی مناطق حادثه‌خیز اطلاق شود چرا که با شناسایی این مناطق و ایمن‌سازی آن می‎توان تسهیلات عبور و مرور را ایجاد و سوانح رانندگی را کاهش داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیروی انسانی را دومین عامل مؤثر در تصادفات دانست و ادامه داد: افرادی که می‎خواهند رانندگی کنند باید با آموزش قبلی به مقررات رانندگی محیط باشند چرا که یکی از مسائل مهم در بروز تصادفات و سوانح، نادیده گرفتن قانون است.

بنی‌هاشمی وسایل نقلیه را نیز یکی از عوامل مهم در بروز تصادفات توصیف کرد و یادآور شد: وسایل نقلیه باید از امکانات لازم در مسیر ایمن‌سازی بهره‎مند شوند تا رانندگی با آسودگی کامل نسبت به خودرو استاندارد داشت.

وی چهارمین مؤلفه مؤثر در بروز تصادفات را مدیریت ترافیک خواند و گفت: باید در بحث مدیریت جاده‎ای ارتقا داشته باشیم، اگر چه وجود تابلوهای راهنما مؤثر بوده اما حضور مستمر و پر رنگ پلیس برای اعمال قانون و نظارت بر رعایت قوانین شاخصه‎ای تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ظرفیت عظیم زائرپذیری مشهد اذعان کرد: در مشهد به دلیل تعدد مراکز مدیریت ترافیک، نارسایی در عبور و مرور شاهد هستیم؛ در تهران پلیس راهنمایی در خدمت شهرداری بوده و این مسئله تمرکز در مدیریت را سبب می‎شود.

انتهای پیام/70005/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول