هاشم بنی هاشمی در آستانه برگزاری دومین کنگره بینالمللی ایمنی جادهها در گفتوگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: سوانح داخل شهری نسبت به جادههای برون شهری آمار بیشتری به خود اختصاص داده است.
وی افزود: مسائل ایمنی به چند دسته تقسیم میشوند که هر کدام از این موارد باید به نحو درستی مدیریت شود تا بتوان شاهد کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری در کشور بود.
بنی هاشمی با بیان اینکه جادهها یکی از عوامل مهم در بروز تصافات است، خاطر نشان کرد: جادهها باید طوری طراحی شود تا از نظر پیچ، شیب و علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی تا حد ممکن عوامل بروز تصادفات را مرتفع کند.
وی تصریح کرد: ایمنی جادهها باید در مرحله نخست به شناسایی مناطق حادثهخیز اطلاق شود چرا که با شناسایی این مناطق و ایمنسازی آن میتوان تسهیلات عبور و مرور را ایجاد و سوانح رانندگی را کاهش داد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیروی انسانی را دومین عامل مؤثر در تصادفات دانست و ادامه داد: افرادی که میخواهند رانندگی کنند باید با آموزش قبلی به مقررات رانندگی محیط باشند چرا که یکی از مسائل مهم در بروز تصادفات و سوانح، نادیده گرفتن قانون است.
بنیهاشمی وسایل نقلیه را نیز یکی از عوامل مهم در بروز تصادفات توصیف کرد و یادآور شد: وسایل نقلیه باید از امکانات لازم در مسیر ایمنسازی بهرهمند شوند تا رانندگی با آسودگی کامل نسبت به خودرو استاندارد داشت.
وی چهارمین مؤلفه مؤثر در بروز تصادفات را مدیریت ترافیک خواند و گفت: باید در بحث مدیریت جادهای ارتقا داشته باشیم، اگر چه وجود تابلوهای راهنما مؤثر بوده اما حضور مستمر و پر رنگ پلیس برای اعمال قانون و نظارت بر رعایت قوانین شاخصهای تاثیرگذار است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ظرفیت عظیم زائرپذیری مشهد اذعان کرد: در مشهد به دلیل تعدد مراکز مدیریت ترافیک، نارسایی در عبور و مرور شاهد هستیم؛ در تهران پلیس راهنمایی در خدمت شهرداری بوده و این مسئله تمرکز در مدیریت را سبب میشود.
انتهای پیام/70005/خ20/د1000