اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

اسناد برای ترک تشریفات راه‌آهن اردبیل – مغان مهیا است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: با هدف تکمیل راه‌آهن میانه – اردبیل اسناد برای ترک تشریفات احداث راه‌آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد مهیا شده است.

اسناد برای ترک تشریفات راه‌آهن اردبیل – مغان مهیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور صبح امروز در نشست با مدیران اجرایی طرح‌های زیر‌بنایی در اردبیل اظهار داشت:‌ شرکت خارجی فاینانس در این زمینه مشخص شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر آغاز عملیات راه‌آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد را شاهد باشیم تا این پروژه با اتصال به قفقاز بین‌المللی شود.

وی به ضرورت تکمیل ایستگاه راه‌آهن اردبیل در مدت زمان 12 ماه و آغاز ریل‌گذاری تا چند روز آینده با حضور مسئولان کشوری خبر داد و خاطرنشان کرد: مسیر دیگری را که برای اتصال استان به راه‌آهن سراسری پیش‌بینی کرده و با نماینده آذربایجان شرقی مذاکراتی را انجام دادیم راه‌آهن بستا‌ن‌آباد – سراب به سمت نیر – سرعین است که امیدواریم با اتصال این راه‌آهن که از سختی و صعب‌العبوری راه‌آهن اردبیل – میانه را نیز ندارد شکل عملیاتی به خود بگیرد.

عضو مجمع نمایندگان استان یادآور شد: راه‌آهن اردبیل – میانه بیش از 60 تونل و چهار کیلومتر پل دارد که از ابتدا مسیر سخت و دشواری برای آن پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.

حقیقت‌پور به اختصاص 2 میلیارد تومان برای توسعه بزرگراه نیر – سراب و اتصال آن به استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: مجوز احداث زیر‌گذر در چندین محور روستایی را دریافت کردیم تا با بهره‌برداری از آنها به همراه کنار‌گذرهای جاده‌های اصلی ضربه‌ای از بابت حمل و نقل خودروهای سنگین به جاده‌ها وارد نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی از حل مشکلات آب روستایی و اختصاص 4 میلیارد تومان برای تامین آب روستاهای نیر و نمین خبر داد و عنوان کرد: قرار است فاضلاب این دو شهر نیز به سرعت تکمیل شده که یک میلیارد تومان تامین اعتبار برای فاضلاب نمین صورت گرفته است.

تبدیل 50 هزار هکتار اراضی دیم به باغات

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت:‌ با دستور وزیر کشاورزی مجوز تبدیل 50 هزار هکتار اراضی دیم به باغات دریافت شده که با توسعه این بخش هم در تولید میوه، هم توسعه اشتغال و هم تثبیت خاک منطقه اقدام لازم صورت می‌گیرد.

حقیقت‌پور ضرورت توجه به صنایع تبدیلی و محصولات صادرات محور را یادآور شد و افزود: برای راه‌اندازی کارخانه نساجی از طریق ارز مرجع و تامین اعتبار مورد نیاز اقدامات خوبی انجام شده و قرار است با انتقال تکنولوژی از کشور آلمان بیش از 400 جوان در این مجموعه فعالیت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی از کسب مجوز راه‌اندازی دانشکده مهندسی فناوری نوین سبلان و ایجاد رشته‌های مختلف مهندسی خبر داد و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا دومین دانشکده کشاورزی را در استان اردبیل با محوریت توسعه رشته‌های محصولات متنوع باغی دایر کنیم.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول