اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین شورای مواد مخدر خراسان شمالی:

امدادگران آموزش‌های پیشگیری از مواد مخدر می‌بینند

خبرگزاری فارس: جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر این استان آموزش‌های پیشگیری از مواد مخدر می‌بینند.

امدادگران آموزش‌های پیشگیری از مواد مخدر می‌بینند

محمدرضا یزدان‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه این آموزش‌ها در چارچوب تفاهم‌نامه‌های منعقده انجام می‌شود، اظهار کرد: در این راستا طی مرحله نخست 80 نفر از امدادگران خواهر هلال احمر این استان آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را فرا گرفتند.

وی آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد به بخش‌های مختلف در استان را از رویکردهای اصلی این شورا برشمرد و افزود: به همین منظور کارکنان و مددجویان بهزیستی نیز زیرپوشش این آموزش‌ها قرار می‌گیرند.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: برای پیشبرد برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد طی امسال ده‌ها عنوان برنامه توسط این شورا به اجرا در آمده است.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه دولتی بجنورد با حضور کارکنان ادارات آموزش و پرورش، بسیج، بهزیستی، دانشگاه از جمله برنامه‌ها بوده است، افزود: برگزاری دو کارگاه آموزشی ویژه همسران سوء مصرف کننده در کمیته امداد و سازمان زندان‌ها، یک همایش در زندان شیروان از دیگر برنامه‌ها است.

یزدان‌پناه همچنین کارگاه توانمند‌سازی سازمان‌های مردم‌نهاد در بهزیستی توسط کارشناسان مرکز توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد، برگزاری دو همایش ویژه خانواده‌ها به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، برپایی همایش روش‌های نوین پیشگیری از اعتیاد ویژه روحانیون روستای بک پولاد راز و جرگلان و همچنین راه اندازی دو مرکز درمان ویژه بانوان در شیروان با حضور وزیر کشور را از اهم اقدامات شورا در این ارتباط دانست.

وی همچنین با اشاره به ضرورت افزایش اعتبارات طرح آموزش پیشگیری از اعتیاد گفت: با افزایش این اعتبارات زمینه برای زیرپوشش قرار گرفتن تمام اقشار این استان از آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد فراهم می‌شود.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی پیشگیری از اعتیاد را مهم‌ترین رویکرد برای مقابله با مواد مخدر به عنوان تهدید قرن خواند و یادآور شد:‌ این رویکرد سبب کاهش هزینه‌ها و خسارات ناشی از اعتیاد و ناهنجاری‌ها می‌شود.

انتهای پیام/63002/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول