اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شرکت نگار نصر قزوین خبر داد

برگزاری دوره‌های کارآفرینی در قزوین

خبرگزاری فارس: مسئول شرکت نگار نصر شعبه استان قزوین گفت: کارگاه‌های توانمندسازی و کار آفرینی شرکت نگار نصر هر سال و به صورت مستمر در راستای ایجاد انگیزه در بین جوانان بسیجی برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های کارآفرینی در قزوین

حسین فریدی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی و کارآفرینی شرکت نگار نصر وابسته به بنیاد تعاون بسیج سپاه شعبه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی این است که جوانان بسیجی که دارای مدارک تحصیلی مهارتی هستند، با شرکت در این دوره‌های آموزشی و بهره‌مندی از تجارب اساتید کارآفرین موفق کشوری بتوانند به توانمندی مورد نظر دست یابند و دست به کارآفرینی بزنند.

وی با اشاره به تأثیرگذاری کلاس‌های کارآفرینی عنوان کرد: تاکنون در چند دوره‌ای که کارگاه‌های توانمندسازی و کارآفرینی در استان قزوین و استان‌های دیگر توسط شرکت نگار نصر برگزار شده است، اثرات مطلوبی بر روی کار آفرینی و اشتغال‌زایی جوانان بسیجی داشته است.

مسئول شرکت نگار نصر شعبه استان قزوین افزود: به طوری که تعداد زیادی از جوانان بسیجی ما که دارای مدارک تحصیلی و جویای کار بودند، با شرکت در این کلاس‌ها و بهره‌مندی از روش‌های ذکر شده در این کارگاه‌های آموزشی توانستند کارآفرینی کنند و علاوه بر اینکه خودشان از بیکاری در آمدند، برای چند نفر دیگر نیز ایجاد اشتغال کردند.

فریدی با اشاره به اینکه در هر سال سه دوره کارگاه توانمندسازی و کارآفرینی توسط شرکت نگار نصر برگزار می‌شود، گفت: در سال جاری با بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده، به این نتیجه رسیدیم که برگزاری یک دوره آموزشی در هر سال کافی است.

این مقام مسئول اضافه کرد: لذا در بهمن ماه سال جاری اقدام به برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی و کارآفرینی کردیم که خوشبختانه با استقبال خوبی نیز روبرو شد.

مسئول شرکت نگار نصر شعبه استان قزوین عنوان کرد: معمولا حضور بسیجیان در این کلاس‌ها به طور میانگین 250 نفر است که پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و با توجه به مدارک مهارتی که دارند از طریق شرکت نگار نصر به بانک مهر اقتصاد بسیج و در قالب مشاغل خانگی و خود اشتغالی وام‌هایی برای این افراد در نظر می‌گیریم تا در منطقه و محل زندگی خود توانمند و هم کارآفرین شوند.

فریدی با اشاره به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی قرار داریم، اظهار داشت: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، شعبه قزوین شرکت نگار نصر موفق شده است بانک اطلاعاتی کاملی از بسیجیان استان تهیه کند که در این بانک اطلاعات مشخصات حدود چهار هزار نفر از بسیجیان استان ثبت شده است.

وی افزود: همچنین یک‌ هزار و 800 نفر از بسیجیان استان نیز در شرکت نگار نصر ثبت نام کردند که با توجه به آمارهای موجود تعداد افرادی که برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی شدند، نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به اشتغال‌زایی‌های که با حمایت شرکت نگار نصر در قالب تعاونی صورت گرفته است، گفت: در راستای کمک به اشتغال جوانان بسیجی در استان قزوین در سال جاری تعاونی‌هایی مرتبط با کارهای صنعتی و کشاورزی با همکاری شرکت نگار نصر تشکیل شده است که توانسته‌اند موافقت اصولی خود را دریافت کرده و کارگاه مورد نیاز خود را تجهیز کنند.

مسئول شرکت نگار نصر شعبه استان قزوین افزود: هر یک از این تعاونی‌ها توسط 10 تا 12 نفر از بسیجیان تشکیل شده است که این امر تأثیر مثبتی در اشتغال‌زایی جوانان بسیجی داشته است و امیدواریم در سال‌های آینده چند برابر این تعداد تعاونی تشکیل دهیم.

فریدی افزود: تفاهم نامه‌هایی نیز با برخی از شرکت‌ها داریم که جوانان بسیجی که جویای کار هستند را به آن ها معرفی می‌کنیم تا در این شرکت‌ها مشغول فعالیت شوند.

وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت نگار نصر عنوان کرد: این شرکت زیر مجموعه بنیاد تعاون بسیج است، بنیاد تعاون بسیج این شرکت‌ها را در استان‌های مختلف تشکیل داده است که در مرحله نخست بحث خود اشتغالی و آموزش و مشاغل خانگی را در دستور کار دارد.

این مقام مسئول افزود: جوانان بسیجی که مهارت‌های لازم را برای کار دارند به شرکت‌ها معرفی می‌شوند و افرادی که نیاز به آموزش دارند به کارگاه‌های آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای برای گذراندن دوره‌های مهارت آموزی معرفی می‌شوند، پس از دریافت گواهی نامه‌های مهارتی با وام‌های دراز مدت از آن ها پشتیبانی می‌کنیم تا بتوانند به صورت مستقل کارآفرینی کنند.

انتهای پیام/77001/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول