اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کتالم و سادات‌شهر رامسر عنوان کرد

قلعه باستانی مارکوه نیازمند توجه مسئولان میراث فرهنگی

خبرگزاری فارس: شهردار کتالم و سادات‌شهر گفت: قلعه باستانی مارکوه نیازمند بازسازی است که در این بخش باید مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به این مسئله رسیدگی کنند.

قلعه باستانی مارکوه نیازمند توجه مسئولان میراث فرهنگی

مظاهر سلیمی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر، با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی قلعه باستانی مارکوه، گرسماسر، آستان مقدس آقا پلاسید و بسمل که موقعیت‌های گردشگری برای دو شهر کتالم و سادات‌شهر محسوب می‌شوند، تصریح کرد: معتقدیم که با وجود اماکن فرهنگی، باستانی و مذهبی، بهترین فرصت‌های گردشگری در منطقه مهیا است اما برای بهره‌برداری بیشتر باید زیرساخت‌ها فراهم شود. 

وی ادامه داد: در این زمینه اداره اوقاف پیشگام بوده و شهرداری هم تا حد توان با این نهاد برای ساخت زائرسرای فرهنگی و اقامتی آستان مقدس آقا پلاسید و آقا بسمل همکاری می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه برای قلعه باستانی مارکوه هنوز طرح و برنامه‌ای ارائه نشده است، خاطر نشان کرد: اگر چنین فرصت‌های باستانی در شهرهای بزرگ بود، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، با جدیت بیشتر پیگیر پویایی آنها بود.

وی اعلام کرد: چون قلعه باستانی مارکوه در محدوده حریم شهری کتالم و سادات‌شهر واقع شده است، شهرداری این آمادگی را دارد تا در زمین پایین دست قلعه که حدود 4 هزار متر مربع است نمازخانه، پارکینگ، غرفه‌های تجاری، سرویس بهداشتی و ایستگاه تاکسی درون شهری ایجاد کند و برای مرمت قلعه با سازمان میراث همکاری کند.

انتهای پیام/86024/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول