اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

محوریت اشتغال جز با مهارت‌آموزی امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: محوریت اشتغال و تلاش برای سر و سامان دادن به اشتغال مناسب و کارآمد جز مهارت‌آموزی امکان‌پذیر نیست.

محوریت اشتغال جز با مهارت‌آموزی امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای و کارگاه تولیدی کمپوست نمین اظهار داشت: از ابزارهای کارآمد و اساسی در ایجاد فرصت‌های اشتغال برای اقشار مختلف جامعه مجهز شدن نیروهای آماده به کار به مهارت‌ها و برنامه‌های آموزشی مرتبط است که انتظار می‌رود در این زمینه حرکت مثبت و سازنده‌ای را شاهد و ناظر باشیم.

وی با یادآوری اینکه آموزش تولید کود ورمی کمپوست زمینه اشتغال و کارآفرینی را برای روستاییان و ساکنان مناطق دورافتاده فراهم می‌آورد، تصریح کرد: این اقدام در کنار اشتغالزایی سبب ترویج مصرف این کود به جای کودهای شیمیایی می‌شود.

صفری در ادامه خاطر نشان کرد: اگر محوریت برنامه‌ها و حرکت‌ها در مهارت‌آموزی تاکید بر آموزش و یادگیری مفاهیم مورد علاقه و منطبق بر تحصیلات آکادمیک برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد در این صورت یک حرکت رو به جلو و مثبت را شاهد و ناظر می‌باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در ادامه سخنان خود اضافه کرد: براساس قوانینی که در کشور وجود دارد به جای توسعه مراکز دانشگاهی با آموزش‌های تئوری باید مراکز فنی و حرفه‌ای و کارآموزی با محوریت آموزش‌های مستمر تقویت شود که در این باب ضرورت دارد یک حرکت مثبت و رو به جلو را شاهد و ناظر باشیم.

وی بیان کرد: ما تنها آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی را محدود به مناطق روستایی نکردیم بلکه سعی داریم با حرکت‌های مثبت و تأثیرگذار زمینه و بستری را فراهم آوریم تا بیش از گذشته کشورمان در مسیر حرکت‌های مثبت و کارآمد گام بردارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این بازدید مدیر شرکت تولیدی کودهای کمپوست در نمین گفت: ما با هدف ایجاد اشتغال و تکیه بر تولیدات داخلی برنامه‌ریزی‌هایمان را انجام دادیم تا با جلوگیری از خروج ارز و برطرف کردن نیازهای منطقه‌ای چنین مجموعه‌ای را برای اشتغال بیشتر جوانان و نوجوانان در نظر بگیریم.

سید رضا منتظری افزود: راه‌اندازی بخش‌های مختلف این شرکت می‌تواند به رونق روزافزون توسعه مهارت‌آموزی‌ها کمک کند تا زمینه‌ای مساعد برای توسعه و تقویت ابعاد جدیدی از این برنامه‌ریزی‌ها فراهم آید.

انتهای پیام/62001/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول