اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد

آغاز فعالیت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از 26 اسفند / پیش‌بینی حضور 2 میلیون گردشگر در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: به میمنت ایام نوروز و آغاز سال جدید و در استقبال شایسته از میهمانان و گردشگران ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی فعالیت‌اش را از 26 اسفند ماه آغاز می‌کند.

آغاز فعالیت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از 26 اسفند / پیش‌بینی حضور 2 میلیون گردشگر در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یحیی نقی‌زاده ظهر امروز در ستاد ویژه تسهیلات سفرهای نوروزی استان اظهار داشت: ‌جلسات هماهنگی در شهرستان‌ها و مرکز استان در مدت 24 روز آینده برگزار شده و ابلاغ روسای کمیته‌ها نیز به زودی صادر می‌شود.

وی با یادآوری اینکه در دو شهرستان نیر و مشگین‌شهر جلسات هماهنگی در روزهای آینده برگزار شده و در سایر شهرستان‌ها نیز ظرف یک هفته آینده این جلسات برای هماهنگی بیشتر دستگاه‌های متولی برپا می‌شود، خاطرنشان کرد: برای تامین نان با کیفیت و پخت شبانه‌روزی آن همچنین تامین سوخت در جایگاه‌های بنزین و گاز هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط به عمل آمده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به تعیین لیست کشیک ادارات در ایام تعطیلات و نظارت بیشتر بر آبگرم‌ها و مسائل بهداشتی اشاره کرد و گفت: نظارت بر صنوف، فعال نگه داشتن شرکت‌های بیمه و دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها از دیگر هماهنگی‌هایی است که در آستانه سال نو در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نقی‌زاده از بانک‌ها و سازمان‌های غیر‌دولتی خواست در تهیه و تولید بروشورها و دیگر اقلام تبلیغاتی همت کنند تا ضمن معرفی خدمات خود جاذبه‌های گردشگری استان را به مخاطبان معرفی کنند.

این مسئول از پیش‌بینی ورود 2 میلیون گردشگر در ایام نوروز به استان اردبیل خبر داد و یادآور شد: با موزه حیات وحش همچنین اداره حفاظت محیط زیست هماهنگی لازم صورت گرفته تا در زیباسازی فضاهای عمومی به ویژه ورودی شهرها و نقاط مختلف گردشگری همت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل فعال نگه داشتن اکیپ‌های امداد خودرو، آتش‌نشانی، مراکز درمانی، داروخانه‌ها، آمادگی مدارس استان برای پذیرایی مسافران فرهنگی، پایگاه‌های انتظامی دایمی و موقت پلیس راه، مجهز کردن پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در امر اطلاع‌رسانی و برپایی چادرهای نماز و ایستگاه‌های صلواتی را مهم ارزیابی کرد.

نقی‌زاده از افتتاح بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا و میوه در سطح استان خبر داد و گفت: قرار است اداره کل صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات نظارت بر فعالیت صنوف را تقویت کنند.

وی ضرورت برپایی اکیپ‌های نظارت مشترک را یادآور شد و عنوان کرد: به همت شهرداری اردبیل قرار است جشنواره «صدای بهار» از 28 اسفند ماه تا پنجم فروردین ماه در شهرهای مختلف استان برگزار شود تا فضای شاد و مفرح برای میهمانان نوروزی فراهم آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ضرورت ساماندهی پایانه‌های مسافربری با همت مجموعه‌های خدمات‌رسان را یادآور شد و بیان داشت: شهرداری‌ها باید در آراستگی فضای شهری و پاکیزگی پارک‌ها و اماکن تفریحی و توریستی اقدامات لازم را انجام دهند و سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز در ارائه خدمات بکوشند.

نقی‌زاده به فعالیت انجمن‌های صنفی تورهای گردشگری و ضرورت تهیه و توزیع بروشورها و پوسترهای اطلاع‌رسانی را یادآور شد و گفت: محل اصلی ستاد تسهیلات سفر نگارخانه خطایی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود اذعان داشت: این ستاد به صورت 24 ساعته فعال خواهد بود و برای هماهنگی بیشتر میز‌های خدمت برای روسای دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/62002/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول