اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج جامعه خواهران سپاه امام رضا(ع) خبر داد

جانمایی و نصب یادمان شهدای زن در مشهد

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج جامعه خواهران سپاه امام رضا(ع) گفت: جانمایی و نصب یادمان شهدای زن در مشهد در آینده‌ای نزدیک یکی از برنامه‌های بسیج جامعه خواهران است.

جانمایی و نصب یادمان شهدای زن در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فاطمه کلاهدوز ظهر امروز در مراسم یادواره 75شهید زن خراسان‌رضوی که در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: امروز به یاد شهیدان زینبی به تجلیل می‌نشینیم، به تجلیل از آفتاب سیرتان و اسوه‌های پایه‌ای که یاد و خاطره از آنان تنها جرعه‌ای از آن همه ایثارگری‌ها است.

وی افزود: باید به یاد داشته باشیم که شهدا منشأ برکت و تضمین‌کننده امنیت و آرامش کشور هستند؛ زن مسلمان قهرمان ترجمان والاترین و عرشی‌ترین روح انسانی و کمال بشری است.

کلاهدوز با بیان اینکه شهدای زن، رها شدگان از بند منیت هستند، خاطر نشان کرد: امروز صحنه‌ای است که باید ثابت کنیم شیرزنان انقلابی هنوز مسیر خود را جدی‌تر پیگیری می‌کنند و همواره در تلاش برای فتح قله‌های رفیع کرامت و انسانیت هستند.

وی تصریح کرد: درود بر بانوان این مرز و بوم، زینب‌های زمان که در جدال با کفر با حضور قهرمانانه خود و جانفشانی بسیار، حریم پاک وطن را پاسداری کردند؛ درود خدا بر مادران شهدا که از حقیقت گواهان مقاوم انقلابند و تمام زنان انقلابی که در مسیر حمایت از نظام اسلامی لبیک به ندای ولی‌امر گفته‌ و هم‌چنان حماسه می‌آفرینند.

مسئول بسیج جامعه خواهران سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: در بیان ارزش و کرامت والای زن همین بس که امام راحل(ره) فرمودند «ما نهضت خود را مدیون زنان هستیم».

وی ادامه داد: یادواره شهدای زن با هدف تبیین نقش شهدای زن در انقلاب، دفاع مقدس و تداوم آن در نهضت‌های اسلامی خارج از کشور، معرفی شهدای زن با عنوان الگوی نسل جوان به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی و هم‌چنین فرهنگ‌سازی، زنده نگه داشتن و ماندگار نمودن نقش زنان در تاریخ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس برگزار شده است.

کلاهدوز از تعداد پنج شهید زن خراسان‌رضوی یاد کرد و گفت: شهدای زن در تمام عرصه‌های پایداری، در تظاهرات خیابانی روزهای انقلاب، در حماسه هشت سال دفاع مقدس ملت قهرمان ایران، در حج خونین و برائت از مشرکین و در هجوم سایه‌های نفاق و ترور و دیگر عرصه‌ها آن گونه بسان آفتاب درخشیدند که امروز ما را به پاسداشت و تداوم راه سبز خویش فرا می‌خوانند.

مسئول بسیج جامعه خواهران سپاه امام رضا(ع) اضافه کرد: از آنجا که به فرموده مقام معظم رهبری، خاطره شهدا را باید در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت، لذا از اوایل سال جاری در سالی که مزین به نام شهید ناهید فاتحی کرجو (سمیه کردستان) است.

وی تاکید کرد: ستاد استانی یادواره شهدای زن در سپاه امام رضا(ع) در قالب کمیته‌های جمع‌آوری و سرگذشت پژوهی، کمیته علمی، کمیته فرهنگی، کمیته هنری و کمیته ارتباطات و رسانه تشکیل و با هدف پاسداشت یاد و خاطره شهدا آغاز بکار کرد.

این مسئول با اشاره به ابلاغ 50 برنامه از طریق ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استانداری خراسان رضوی به 21 اداره، نهاد و مراکز دانشگاهی و حوزوی در سراسر استان، گفت: به این وسیله از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در سطح خراسان‌رضوی برای معرفی هر چه بیشتر شهدای زن و برگزاری هر چه باشکوه‌تر ویژه برنامه‌های مرتبط بهره گرفتیم.

کلاهدوز با برشمردن بخشی از اقدامات صورت گرفته توسط رده‌های بسیج جامعه زنان در شهرستان‌ها، اذعان داشت: دیوارنویسی و درج شبه تصویر مرتبط با نقش زن در دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدا،‌همایش زنان ایثارگر در هفته دفاع مقدس و دهه فجر، برگزاری طرح ضیافت نور در ماه مبارک رمضان و هدیه 17 هزار و 800 ختم جزء قرآن به روح شهدای زن، نامگذاری حوزه‌ها، پایگاه‌ها، مراکز و مدارس به نام شهدای زن، برپایی مراسم بزرگداشت شهید ناهید فاتجی کرجو در مدارس دخترانه بخشی از این اقدامات است.

مسئول بسیج جامعه خواهران سپاه امام رضا(ع) تاکید کرد: چاپ دو جلد کتاب «مروارید شکسته» و «لاله‌ها و سنگ‌ها» با موضوع شهدای زن، چاپ 20 هزار جلد کتاب «نوجوان‌های شهادت» برای معرفی نوجوانان شهید مهری زارع و الهه زینالی‌پور، چاپ مجدد کتاب چهار فصل عشق که در سال‌ 81 برای معرفی شهدای زن تدوین شد، جانمایی و نصب یادمان شهدای زن در مشهد در آینده، برگزاری جشنواره وبلاگ‌نویسی و تهیه 700 مورد وبلاگ با موضوع شهدای زن، ارسال 200 هزار پیامک با موضوع شیوه عمل شهدای زن، برپاییی نمایشگاه فصل هشتم در رابطه با معرفی زنان مبارز شاخص از صدر اسلام تاکنون و هم‌چنین تدوین و درج زندگینامه شهدای زن در سایت سپاه امام رضا(ع) در زمره اقدامات صورت گرفته در مسیر معرفی و الگوشناسی شهدای زن خراسان‌رضوی است.

وی خاطر نشان کرد: امید است فعالیت‌‌ها در این حوزه تداوم‌بخش خط سرخ شهادت باشد و در این مسیر با فرهنگ‌‌سازی صحیح گام مؤثری در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بنهیم.

انتهای پیام/70023/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول