اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

ملت ایران محکم در برابر زیاده‌خواهان می‌ایستد/آمریکایی‌ها صداقت ندارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت قزوین گفت: آمریکایی‌ها هیچ‌گاه صداقت نشان نداده و دست از توطئه‌هایشان برنداشته‌اند و تا زمانی که این شرایط برقرار باشد هیچ مذاکره‌ای انجام نشده و ملت ایران محکم در برابر زیاده‌خواهان خواهد ایستاد.

ملت ایران محکم در برابر زیاده‌خواهان می‌ایستد/آمریکایی‌ها صداقت ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام محمدحسن باریک‌بین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجد‌النبی این شهر برگزار شد با اشاره به پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکا اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های خود بحث مذاکره با آمریکا را مورد ارزیابی قرار داده و نقشه راه را در این خصوص تعیین کردند.

وی افزود: دشمنان می‌خواهند با توطئه خود ملت ایران را به زانو در آورند و این فشارها در قالب تحریم‌ها اجرایی شده است ولی ملت ایران با این تحریم‌ها و فشارها در مقابل جمهوری اسلامی قرار نمی‌گیرد.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: خوشبختانه تا امروز حضور ملت ایران با مدیریت هوشمند مقام معظم رهبری توانسته است اهداف دشمن را نقش بر آب کرده و موقعیت جمهوری اسلامی ایران را در جهان تثبیت کند.

باریک‌بین یادآور شد: ملت ایران بارها پاسخ قاطع و دندان‌شکنی به دشمنان داده‌اند که آخرین بار نیز حضور گسترده و با شکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ قاطع به طرح مذاکره با آمریکا بود.

امام جمعه موقت قزوین تأکید کرد: مردم ایران ثابت کردند که تحریم‌ها و مسائل اقتصادی نمی‌تواند ملت ایران را از مسیر حق و حقیقت باز دارد.

وی با بیان این مطلب که ملت ایران پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند یادآور شد: خواسته‌های زورگویانه آمریکا هیچ تأثیری در اراده ملت ایران نداشته و نخواهد داشت.

باریک‌بین تأکید کرد: مذاکره با آمریکا پیشنهادی تبلیغاتی و واهی است و این کشور با توجه به بیداری اسلامی که امروز گسترده شده است می‌خواهد با کشاندن ایران به پای مذاکره از شرکت این بیداری اسلامی بکاهد.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: ولی در بحث مذاکره با آمریکا ما اهل منطق هستیم و از مذاکره نیز نمی‌ترسیم اما ملت ایران در شرایطی مذاکره می‌کند که شرایط مطلوب بوده و با صداقت وارد میدان شود.

باریک‌بین اضافه کرد: آمریکایی‌ها هیچ‌گاه صداقت نشان نداده و دست از توطئه‌هایشان علیه جمهوری اسلامی ایران برنداشتند و تا زمانی که این شرایط برقرار باشد هیچ مذاکره‌ای انجام نشده و ملت ایران محکم در برابر زیاده‌خواهان خواهد ایستاد.

باریک‌بین به اختلافات اخیر برخی از مسئولان کشور نیز اشاره داشت و یادآور شد: امروز دشمنان همه توان خود را به کار بستند تا بین مردم و مسئولان اختلاف بیندازند ولی با وجود این شرایط عده‌ای از مسئولان و خواص نیز برخلاف منفعت جامعه اقدام می‌کنند که این مسائل موجب ناراحتی ملت و رهبر معظم انقلاب شده است که باید خاتمه یابد به طوری که معظم‌له نیز بارها در قالب بیانات ارزشمندی در این خصوص تذکرات لازم را به مسئولان داده‌اند.

وی عنوان کرد: ملت ما از مسئولان و فعالان سیاسی در این شرایط می‌خواهد که هوشیاری خود را حفظ کرده و در مسیر خواسته دشمنان حرکت نکنند بلکه گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشند و در رفع تنگناها و مشکلات مردم گام بردارند.

امام جمعه موقت قزوین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین به مبارزه با فساد اقتصادی و اهمیت آن و همچنین نگاه مدبرانه مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره داشت و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چند سالی است که این مهم را به مسئولان قوا تذکر دادند و سران قوا نیز وظیفه دارند تا این مسائل را در اولویت نخست کارهای خود قرار دهند.

باریک‌بین با قدردانی از قوه قضائیه به دلیل صدور احکام قاطعانه در خصوص پرونده اختلاس مالی یادآور شد: امیدواریم کسانی که در رابطه با این اختلاس و فسادهای مالی دست داشته و سمت اجرایی نیز در کشور دارند مورد برخورد قاطعانه قوه قضائیه قرار گیرند.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: فساد اداری نیز از دیگر مواردی است که باید مورد توجه و اولویت قرار گیرد و مسئولان با همت و تلاش بیشتری در راستای ریشه‌کنی آن اقدام کنند.

باریک‌بین با اشاره به اهمیت دستگیری از خانواده‌ها نیازمند و زوج‌های جوان عنوان کرد: کار خیری از سال 83 در قزوین آغاز شده و آن تأسیس مؤسسه بنیان ازدواج است که تا امسال به یک هزار و 800 نفر وام ازدواج داده و امسال نیز 391 نفر توانسته‌اند از تسهیلات این مؤسسه بهره ببرند که لازم است برای گسترش فعالیت‌‌های آن افراد و خیرین کمک ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند.

وی همچنین به هشت اسفند روز امور تربیتی اشاره داشت و عنوان کرد: مدیران و معلمان و همچنین مربیان تربیتی در مراکز علمی تلاش زیادی را در راستای امر تربیت و تعلیم بکار می‌بندند که آرزو داریم مراکز آموزشی از ظرفیت و توانمندی برخوردار باشد که هم انسان‌های وارسته و عالم و هم تربیت شده اسلامی را به جامعه تحویل دهند که این تلاش‌ها صورت نمی‌گیرد مگر با همت متولیان امور تربیتی.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به روز مهندسین اشاره کرد: امروز مهندسان در راستای سخت افزاری و ایجاد ساختمان‌های جدید در شهر به سبک زندگی گام‌های ارزشمند و خوبی برداشته‌اند که شایسته تقدیر است.

وی در خاتمه با اشاره به ایام پذیرش در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران خواستار تشویق و ترغیب خانواده‌ها به حضور فرزندان در این حوزه‌ها شد.

انتهای پیام/2667/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول