اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی مرند:

کافی‌نت‌ها و گیم‌نت‌های مرند شناسنامه‌دار می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مرند از ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن کافی‌نت‌ها و گیم‌نت‌های این شهرستان خبرداد.

کافی‌نت‌ها و گیم‌نت‌های مرند شناسنامه‌دار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، فرهنگ نوروزی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از عملیاتی شدن برنامه‌ ساماندهی تخصصی و شناسنامه‌دار کردن کافی‌نت‌ها و گیم‌نت‌های این شهرستان در قالب شبکه ملی فرهنگ خبر داد.

وی اظهار کرد: این برنامه با هدف تشدید برنامه‌های نظارتی پلیس در راستای پیشگیری و کنترل اصولی جرایم حوزه سایبری و مبارزه با عوامل فعال این نوع جرایم به مورد اجرا درمی‌آید.

نوروزی با اشاره به اینکه حوزه کاری در بخش اینترنت دارای خطرات فراوانی است، عنوان کرد: در این بخش باید توجه بیشتری شود تا متخلفان و سودجویان با استفاده از فرصت‌های پیش‌آمده سبب بر هم خوردن نظم و آرامش عمومی نشوند.

وی با بیان اینکه جرایم اینترنتی به طور عمده شامل برداشت‌های غیرقانونی از حساب بانکی، تشویش اذهان عمومی، کلاهبرداری رایانه‌ای است، افزود: در قسمتی از این برنامه ساماندهی مدیران کافی‌نت‌ها و گیم‌نت‌ها موظف به احراز هویت کاربران و ثبت تمام صفحات بازدید شده توسط آنها هستند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مرند گفت: ایجاد محیط امن برای مردم و ارائه آموزش‌های لازم برای بهره‌گیری مردم از امکانات مناسب رایانه‌ای و فضای مجازی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد رشد روزافزون امنیت در محیط اینترنت و سایبری باشیم.

وی افزود: اوباش و اخلال‌کنندگان در نظم و امنیت اجتماعی و نیز افراد منحرفی که با ارتکاب جرایم خاص، آسایش مردم و شهروندان را به مخاطره می‌اندازند بدانند که با اینگونه افراد با جدیت و قاطعیت برخورد می‌شود تا مردم هیچ‌گاه احساس ناامنی نکنند.

فرمانده نیروی انتظامی مرند همچنین در بخش دیگری از مطالب خود با بیان این موضوع که اجرای برنامه‌ پاکسازی مناطق آلوده شهری از معتادین پرخطر ادامه خواهد داشت، گفت: با همکاری تمام مسئولان دست‌اندرکار در امور تأمین امنیت عمومی سعی بر آن داریم که با استفاده از راهکارهای مناسب آموزشی، پیشگیرانه، انتظامی و امنیتی شهرستان مرند را به یکی از شهرستان‌های نمونه و ممتاز با امن و عاری از هر گونه جرایم خشن و پرخطر کشور تبدیل کنیم.

نوروزی با بیان اینکه این طرح، دو مقوله مهم شناسایی و جمع‌آوری معتادان و برخورد با خرده‌فروشان را در برمی‌گیرد، افزود: ارتقای سطح امنیت عمومی در نقاط مشمول به اجرای طرح، برخورد قاطع و هدفمند با باندهای توزیع و اشاعه مواد مخدر و روانگردان‌ها، کاهش سطح دسترسی به مواد مخدر و قطع زنجیره ارتباطی بین قاچاقچیان و مصرف‌کنندگان همچنین پاکسازی چهره شهرها و مناطق تابعه در دستور برنامه و اجرای این طرح قرار دارد. 

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول