اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌امام جمعه زنجان:

ایجاد اعتماد عمومی بزرگ‌ترین سرمایه نیروی انتظامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زنجان گفت: ایجاد اعتماد عمومی در جامعه بزرگترین سرمایه نیروی انتظامی محسوب می‌شود.

ایجاد اعتماد عمومی بزرگ‌ترین سرمایه نیروی انتظامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان آیت‌الله شیخ علی خاتمی در مراسم اختتامیه دوره آموزشی استاندارد‌سازی و تعالی رفتار کارکنان کوپ فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان، اظهار کرد: کار نیروی انتظامی از مشکلات خاصی دارد چراکه این نیرو همواره با مردم سروکار دارد.

وی با بیان اینکه برای همه افراد جامعه نمی‌توان یک نسخه را به کار گرفت، افزود: باید در برخورد با افراد مختلف برنامه‌های متفاوتی داشت.

*سرمایه اجتماعی جوهره نیروی انتظامی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به شعار نیروی انتظامی با عنوان سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ما است، افزود: این شعار جوهره فعالیت نیروی انتظامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی به این معنا است که مظلومان جامعه با دیدن پلیس احساس آرامش کنند، افزود: باید مجرمان نیز با دیدن پلیس بر خود بلرزند.

*رفتار پلیس با مردم باید خوب باشد

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه نیروی انتظامی تا حد امکان باید وظایف خود را شناخته و در چارچوب وظایف خود با مردم برخورد کند، افزود: باید زمینه‌های لازم برای برخورد مناسب با افرادی که به هر دلیلی به نیروی انتظامی مراجعه می‌کنند، فراهم شود.

وی استان زنجان را یکی از استان‌های امن کشور عنوان کرد و گفت: کاهش جرائم در این استان موجب تبدیل زنجان به استانی امن در کشور شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه با مجرمان باید به اندازه جرمشان برخوردهای لازم صورت گیرد، یادآور شد: پلیس باید رفتاری مناسب با مردم داشته باشد.

وی بر ضرورت جلب اعتماد عمومی از سوی پلیس تاکید کرد و افزود: ایجاد اعتماد عمومی در جامعه بزرگترین سرمایه نیروی انتظامی محسوب می‌شود.

*اعتمادسازی پلیس در جامعه

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه باید در شهرستان‌ها و مناطق دور این اعتماد‌سازی بیشتر صورت گیرد، تصریح کرد: باید در مناطق دور حضور پلیس با جلب اعتماد بیشتر همراه باشد.

وی بر ضرورت توجه به نیازهای مردم تاکید کرد و گفت: پلیس باید همراه مردم بوده و معضلات اجتماعی را با اخلاق خوب خود کاهش دهد.

آیت‌الله خاتمی برگزاری دوره آموزشی استاندارد‌سازی و تعالی رفتار کارکنان را مهم ارزیابی کرد و گفت: برگزاری این دوره‌ها موجب آشنایی بیشتر نیروهای انتظامی با رفتارهای مطلوب می‌شود.

وی تعالی رفتار پلیس را از اهداف ویژه این نیرو دانست و گفت: برگزاری چنین دوره‌هایی در زمینه تعالی رفتار کارکنان نیروی انتظامی مثمر ثمر است.

انتهای پیام/73003/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول