اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد

خدمات‌رسانی درمانگاه صلح هلال احمر گیلان به زائران خانه خدا

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از خدمات‌‌رسانی درمانگاه صلح هلال احمر استان به دو هزار نفر از جمله زائران و حجاج خانه خدا در دو ماه گذشته خبر داد.

خدمات‌رسانی درمانگاه صلح هلال احمر گیلان به زائران خانه خدا

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمشید محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه هلال احمر استان با اشاره به فعالیت درمانگاه صلح هلال احمر، اظهار کرد: این درمانگاه در دو ماه گذشته به بالغ بر دو هزار نفر از بیماران و مراجعه کنندگان خدمات درمانی ارائه کرده است.

وی این خدمات را شامل واکسیناسیون زائران و حجاج خانه خدا، واکسیناسیون علیه بیماری آنفلوآنزا و مننژیت در رشت و شهرستان‌ها عنوان کرد.

نماینده مرکز حج پزشکی گیلان، اذعان کرد: از تعداد افراد مذکور، 763 نفر از تاکسیرانان و اعضای خانواده‌های آن ها و 97 نفر از افراد کم بضاعت و بیماران خاص نیز با مراجعه به درمانگاه صلح هلال احمر از خدمات پزشک عمومی و متخصص در رشته‌های مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی، پوست، زنان، اعصاب و روان به صورت رایگان بهره‌مند شدند.

وی درباره مکان استقرار درمانگاه صلح جمعیت هلال احمر گیلان، افزود: این درمان در خیابان سردار جنگل (نقره‌دشت) مستقر بوده و آماده ارائه خدمات پزشک عمومی و تخصصی، فیزیوتراپی، لیزردرمانی و واکسیناسیون با تعرفه مناسب است.

*اجرای طرح دادرس در مدارس راهنمایی

معاون جوانان هلال احمر گیلان نیز در جلسه مذکور از امضای تفاهمنامه بین هلال احمر و معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این توافقنامه به‌زودی با نام طرح دادرس در مقاطع راهنمایی قابل اجراست.

محمدعلی خیری، افزود: طبق این طرح آموزش مهارت‌های تخصصی و امدادی به مربیان تربیت بدنی، بهداشت و تیم‌های ورزشی و برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی ویژه مدیران، مربیان و کارشناسان به‌عهده هلال احمر است.

وی هدف از اجرای طرح دادرس «دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت» را افرایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری ناشی از حوادث در مدارس عنوان کرد.

این مسئول، استفاده از ظرفیت‌های بالای آموزش و پرورش در بحث نیروی انسانی و فضای آموزشی برای تربیت نیروهای متخصص، توسعه و ترویج فرهنگ خود امدادی و سازماندهی تیم‌های مدیریت بحران شامل دانش‌آموزان و ظرفیت‌سازی برای پاسخگویی و مقابله مناسب در زمان وقوع حوادث را از دیگر اهداف طرح دادرس در مقطع راهنمایی ذکر کرد.

ا‌نتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول