اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی خبر داد

مراجعه 30 هزار نفر به داروخانه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از مراجعه 29 هزار و 926 نفر به داروخانه هلال‌احمر این استان در سال جاری خبر داد.

مراجعه 30 هزار نفر به داروخانه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرنگار فارس از بیرجند، مجیدرضا لطیفی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات هلال‌احمر برگزار شد، اظهار داشت: در بحث توانبخشی سازمان هلال‌احمر می‌توان به بخش‌های ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی و کاردرمانی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه واحد فیزیوتراپی از قدیم در مرکز خراسان‌جنوبی مشغول فعالیت بوده است، افزود: مرکز فیزیوتراپی حدود سه دهه است که مشغول  فعالیت است و با وجود فضای مستقل برای بانوان توانسته بیش از پیش مورد استقبال قرار گیرد.

ساخت کمربند طبی مهمترین فعالیت مرکز ارتوپدی هلال‌احمر

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی تصریح کرد: با توجه به جذب تنها کارشناس ارشد فیزیوتراپی استان و دو شیفته کردن فعالیت این بخش با استقبال بیشتری از سوی بیماران مواجه شدیم و این امر سبب شد تا با بیشتر کردن وسایل پیشرفته خدمات بهتری به آنان ارائه دهیم.

لطیفی از فعال شدن قسمت ارتوپدی خبر داد و گفت: ساخت کمربند طبی و اصلاح تعمیر کفش طبی برای شهروندان و بیماران از فعالیت‌های مهم این قسمت به شمار می‌آید.

وی با اشاره به بخش کاردرمانی که مدت سه سال است فعالیتش را آغاز کرده، ادامه داد: این قسمت برای بیمارانی است که از دستگاه و اشعه استفاده نمی‌کنند و فقط با حرکات دست و مانور انگشتان مشغول درمان افراد است و برای نخستین بار به صورت گسترده در سطح استان آغاز شده که نتیجه مطلوبی را به دست آورده است.

تلاش برای ایجاد داروخانه در دیگر شهرستان‌های خراسان‌جنوبی

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در ارتباط با قسمت درمان اضطراری خاطرنشان کرد: هر واحد متشکل از یک پزشک، دو پرستار و چهار تکنسین فوریت‌های پزشکی تشکیل شده که بنا برحوادث منطقه‌ایی اعزام می‌شوند همانطور که در زلزله زهان دو تیم اضطراری به منطقه اعزام شدند.

لطیفی در ارتباط با داروخانه هلال‌احمر در سطح استان اذعان داشت: تنها داروخانه هلال‌احمر در مرکز استان برپا است که از زمان قدیم تا کنون فعالیت چشمگیری داشته و در حال حاضر با درخواست کسب پروانه از دانشگاه علوم پزشکی می‌توانیم تعداد داروخانه را در مرکز و حتی در شهرستان‌های دیگر استان گسترش دهیم حتی مجوز داروخانه برای شهرستان‌های قاین و نهبندان و دیگر شهرستان‌ها گرفته شده ولی باید در کمیسیون دانشگاه علوم پزشکی مطرح و تصویب شود.

وی متذک شد: داروخانه هلال‌احمر در سال گذشته تعداد 21 هزار و 875  نفر و در سال جاری تعداد 29 هزار و 926 نفر مراجعه‌کننده داشته است.

انتهای پیام/69011/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول