اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی:/1

شهدا پرچم‌دار میراث 1400 ساله شدند / نسل آینده فلسفه جبهه را درک کند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی گفت: بچه‌های این سرزمین بدانند که شهدا در فرمانبرداری از ولی امر لحظه‌‌ای از فرصت‌های پیش آمده را از دست ندادند و پرچم‌دار میراثی شدند که از یک هزار و 400 سال پیش باقی مانده است.

شهدا پرچم‌دار میراث 1400 ساله شدند / نسل آینده فلسفه جبهه را درک کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار علی اکبر پورجمشیدیان صبح امروز در یادواره شهدای عملیات‌های بدر و خیبر که در سالن ثارالله سپاه اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: شهدای ما با تمام وجود و حتی تقدیم بهترین سرمایه‌های دنیوی خود در برابر دشمن ایستادند و در اطاعت از ولایت هیچ وقت کوتاهی نکردند، به طوری که اوج این اطاعت‌پذیری را در خیبر و بدر شاهد بودیم که به فرمان امام راحل باکری و هم‌رزمانش در جزایر مجنون و حور الهویزه در برابر دشمن ایستادند و اجازه ندادند خاک مقدس این سرزمین آماج طمع دشمن باشد.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی بیان داشت: مسئولان کشور ما در اطاعت‌پذیری از مقام معظم رهبری باید از شهیدان باکری، همت و خرازی که جان در طبق اخلاص گذاشته و با پا گذاشتن روی نفسانیات پیرو ولایت بودند، الگو بگیرند در این شرایط تمام تفرقه‌ها و دو دستگی‌ها را کنار بگذارند و با کنار گذاشتن منیت‌ها پا در جای پای شهدا بگذارند.

وی گفت: در این رزم مردانه و دفاع جانانه رزمندگان ما با روحیه معنوی و محور قرار دادن اطاعت از ولایت به عنوان اساس حرکت اسلام و شیعه ضمن تبعیت بی‌چون و چرا به دنیا پرستان نشان دادند که معنویت برگرفته از ولایت‌مداری معنویت پیروز مدارانه است.

پورجمشیدیان افزود: نباید هواهای نفسانی ما امروز سبب شود تا راه عزت‌مند شهدا را گم کنیم و یا بخواهیم در مسیر خلاف حرکت آنها اقدامی کرده باشیم، چرا که درس بزرگ عملیات خیبر و سیره و سلوک سردار شهید باکری این بود که در سخت‌ترین شرایط با تکیه بر مرام مولایش امام حسین (ع) در برابر دشمنان ایستاد و اجازه نداد ذره‌ای شمایل ذلت و خواری بر دامن اسلام و مسلمین بنشیند.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی به کار عظیم مردان هشت سال دفاع مقدس در زدودن غبار غم از چهره ولایت فقیه اشاره کرد و ابراز داشت: این بزرگان راضی بودند که جان فدا کنند، اما یک لبخند و تبسم بر لبان امام بزرگوار بنشیند چرا که رضایت ولایت فقیه را برای خود ارزشی ماندگار محسوب می‌کردند.

وی بیان داشت: باید به خاطر داشته باشیم آنها برای یک مشت خاک و دفاع از چیزهای مادی در جبهه‌ها حاضر نشدند، بلکه هدفشان حفظ اسلام، کسب رضای الهی و همچنین کسب رضای نایب امام عصر (عج) ولی فقیه بود.

پورجمشیدیان ادامه داد: شهدای ما همچون ابراهیم نبی‌الله بدون ترس و خوف و رجاء به نصرت الهی در میدان حاضر شدند و سوختند و همچون پروانه در شمع محفل جاودانه‌ها ماندگار ماندند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی ذکر دایمی شهدایی همچون باکری را ذکر امام حسین در دشت کربلا توصیف کرد و گفت: به ادعای شهید میثمی رزمندگان در جزیره مجنون چنان می‌جنگیدند که اگر در روز عاشورا کنار امام حسین (ع) بودند، قطعاً پیروزی را برای آن حضرت رقم می‌زدند.

وی ذکر شهدایی همچون شهید باکری را ذکر آرامش بخش «الله اکبر» و «سبحان الله» توصیف کرد و افزود: این شهدا تا پای جان در عهد و میثاق خود ماندند و امروز ضرورت دارد چنین ایثارگری‌هایی به نسل‌های بعدی بازگو شده و در کتاب‌های درسی از این دلاوران یاد و نامی صورت بگیرد.

این یادگار دفاع مقدس تصریح کرد: بچه‌های این سرزمین باید امروز بدانند که شهدا در فرمانبرداری از ولی امر لحظه‌‌ای از فرصت‌ها و موقعیت پیش آمده را از دست ندادند و پرچم‌دار میراثی شدند که از یک هزار و 400 سال پیش باقی مانده است.

پورجمشیدیان بیان داشت: نسل آینده باید پرچم‌دار چنین عزتی باشد تا به خوبی دریابند که برزگرها، یسری‌ها، باکری‌ها، بنی هاشم‌ها و بالازاده‌ها تنها برای دل‌مشغولی خود به جبهه نرفته‌اند، بلکه با احساس تکلیف در این عرصه حاضر شدند.

انتهای پیام/62001/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول