اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد هرمزگان:

خدشه‌دار کردن جایگاه ولایت جدیدترین مکانیزم تهاجمی دشمن است

خبرگزاری فارس: مدیر کل ارشاد هرمزگان گفت: از بین بردن روحیه شهادت طلبی، خدشه وارد کردن به جایگاه ولایت فقیه، مرجعیت، امامت و عاشورا جدیدترین مکانیزم تهاجمی و همه جانبه دشمنان علیه نظام اسلامی است.

خدشه‌دار کردن جایگاه ولایت جدیدترین مکانیزم تهاجمی دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مرشدی ظهر امروز در مراسم تجدید میثاق با شهدای گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس به مقایسه وضعیت کشور قبل و بعد از انقلاب پرداخت و اظهار داشت: شاه ایران قدرت هیچگونه تصمیم‌گیری را به تنهایی نداشت و باید تمام موارد را با سفرای انگلیس و آمریکا و مشاور وزیر امور خارجه کاخ سفید هماهنگ می‌کرد و این ذلت و خواری منحصراً به شاه بر نمی‌گشت بلکه ملت و کشور را نیز شامل می‌شد.

وی افزود: دولتمردان انگلیس و آمریکا برای خوش‌گذرانی به صورت مستمر به ایران می‌آمدند و برای شاه ایران اهمیتی قائل نمی‌شدند و بیشتر جلسات را به صورت غیر رسمی با اطرافیان و فامیل وی برگزار می‌کردند و برای محو اسلام نقشه می ریختند و امام خمینی (ره) متوجه این مسائل شده بود و بر همین اساس بارها گفته بود که به داد اسلام برسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: امام خمینی (ره) برای بازگرداندن عزت و شرف به مملکت و ملت، زندان، تبعید، فراق فرزند، دوری از خانواده و کشور و ... را به جان خرید و عزت و سربلندی را دوباره به ایران در مجامع بین المللی بازگرداند.

مرشدی یکی از مهم‌ترین اقدامات امام خمینی (ره) را به چالش کشیدن شرق و غرب دانست و تصریح کرد: آن زمان جهان به دو قطب قدرت شرق و غرب تقسیم شده بود و تمام کشورهای جهان به نوعی زیر سیطره یکی از این دو قطب بودند و امام خمینی برای نخستین‌بار ایران را کشوری آزاد و متکی به ملت خود و خارج از سیطره شرق و غرب معرفی کرد که خود مردم برای سرنوشت شان تصمیم می‌گیرند و این تفکر به سرعت در جهان منتشر شد و بیداری اسلامی حاصل همین اقدام است.

وی ضمن تأکید بر فرمایش‌های مقام معظم رهبری گفت: هم اکنون در حساس‌ترین برهه تاریخی قرار داریم و عبور از این مرحله ما را تبدیل به یک ابر قدرت می‌کند که با لطف و عنایت امام زمان (عج) و پشتوانه سرمایه‌های انقلاب و شهداء پیروز خواهیم شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: هرچه نظام دارد به برکت خون شهداء و حماسه آفرینی رزمندگان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس است و شهداء سند افتخار کشور هستند و حفظ این دست آوردها و انتقال آن به آیندگان از اهم امورهاست.

مرشدی به پروژه‌های دشمنان درخصوص ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: از بین بردن روحیه شهادت طلبی، خدشه وارد کردن به جایگاه ولایت فقیه، مرجعیت، امامت و عاشورا جدیدترین مکانیزم تهاجمی و همه جانبه دشمنان است.

در ادامه مراسم غبارروبی و عطرافشانی مرقد مطهر شهداء توسط کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام پذیرفت.

انتهای پیام/88007/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول