اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین دبیر ستاد احیا کردستان:

تمام برکات جامعه متاثر از امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری فارس: جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کردستان با اشاره به تاکیدات قرآن و بزرگان دین در خصوص احیای این فریضه مهم، گفت: همه برکات جامعه با عمل به این فریضه محقق می‌شود.

تمام برکات جامعه متاثر از امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمود الله‌مرادی در جلسه با مدیران‌کل بانک‌‌های استان در راستای تشکیل و توسعه شوراهای امر به معروف در بانک‌ها اظهار کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که وجود دارد این است که در جامعه باید به گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر توجه شود.

وی با بیان اینکه همه کارها باید بر اساس واقعیات و به دور از ظواهر باشد تاکید کرد: هر چقدر از اصل قضیه و توجه به عمق این فریضه غفلت کنیم و به سمت ظاهر ماجرا گرایش پیدا کنیم موجب دوری از خواست مسئولان نظام خواهیم شد.

الله‌مرادی با اشاره به تاکیدات پیامبر، ائمه، امام و رهبری در خصوص احیای فریضه امر به معروف به فرمایشات قرآن در این باره اشاره کرد و گفت: طبق تعالیم الهی در صورت توجه به این فریضه جامعه هم از نظر اقتصادی، هم امنیت مرزها و هم سلامت روانی ایمن خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه برکات در جامعه اسلامی متاثر و نشات گرفته از احیای امر به معروف و نهی از منکر است تصریح کرد: این فریضه بالاتر از جهاد فی سبیل‌الله است.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف استان کردستان در ادامه با اشاره به برنامه‌های این ستاد در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر پیرامون توسعه فعالیت‌های این ستاد در بخش‌های مختلف جامعه به برگزاری جلسات قبلی در این خصوص اشاره و اظهار کرد: در دو جلسه قبلی با اداره‌کل ورزش و جوانان استان و تعاونی‌های شهری و روستایی این موضوع بحث و بررسی شد.

الله‌مرادی با بیان اینکه تأکید ستاد در خصوص احیای این فریضه بر تشکیل شوراهای امر به معروف در اداراتی است که بیشترین ارباب رجوع را دارند، بانک‌ها را یکی از مراکز هدف در این زمینه عنوان کرد و افزود: این فریضه باید در تمام بخش‌ها اعم از اداری و پولی و مالی گسترش و توسعه یابد.

وی به انتظارات ستاد از مدیران بانک‌ها در این خصوص اشاره و خاطرنشان کرد: باید شورای امر به معروف و نهی از منکر در سطح همه بانک‌های دولتی و خصوصی تشکیل شود.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف کردستان با بیان اینکه نباید افراد این شورا از روی رفع تکلیف انتخاب و مشغول به کار شوند تصریح کرد: این افراد باید خود عامل به معروف و در این قضیه پیش‌قدم باشند.

الله‌مرادی یکی از وظایف مهم اعضای شوراهای احیای این فریضه را تذکر لسانی دانست و اظهار کرد: این اعضا با مشاهده منکر نباید در انجام تذکر کوتاهی کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با عمل به این فریضه در تمام سازمان‌ها و ادارات جامعه شاهد یک کشور سالم با افرادی متدین باشیم.

انتهای پیام/79012/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول