اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان:

نیروی انتظامی با استانداردسازی رفتار سازمانی در جایگاه اصلی قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: توجه به تعالی رفتار سازمانی و استانداردسازی، نیروی انتظامی را در جایگاه اصلی خود قرار خواهد داد.

نیروی انتظامی با استانداردسازی رفتار سازمانی در جایگاه اصلی قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس سیستان و بلوچستان، ابراهیم قربانزاده اظهار داشت: هر چه عملکرد پلیسی از نظر دینی، قانونی و سازمانی ارتقا پیدا کند روال خدمت رسانی به عموم مردم شایسته‌تر انجام خواهد شد و توجه به تعالی رفتار سازمانی و استاندارد سازی، نیروی انتظامی را در جایگاه اصلی خود قرار خواهد داد.

وی افزود: با توجه به خصوصیات منحصربه‌فردی که ناجا دارد لزوم دقت نظر بالا در امر پیاده‌سازی تعالی سازمانی در آن محسوس‌تر است.

جانشین فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از جمله خصوصیاتی که این سازمان را از دیگر سازمان‌ها متمایز می‌سازد، گستردگی و تنوع بخش‌ها و وظایفی است که در این سازمان به چشم می‌خورد همچنین تأمین نظم و امنیت یکی از خطیرترین مأموریت‌هایی است که بر عهده پلیس گذاشته شده چرا که همه امور فقط در سایه امنیت می‌تواند به سر انجام خوبی برسد و این امر مستلزم این است که کارکنان ناجا در برخورد با مردم رفتاری مناسب و با مجرمان برخوردی قاطع داشته باشند.

قربانزاده بیان داشت: هر سازمانی صرف نظر از نوع فعالیت، اندازه، ساختار، بلوغ و یا میزان کامیابی در تأمین اهداف سازمانی خود، نیاز دارد تا میزان موفقیت خود را در نیل به آرمان‌ها و راهبردهای کسب و کار خویش مورد سنجش و اندازه‌گیری قرار بدهد.

وی اضافه کرد: از این رو ناجا نیز در این راستا همگام با دیگر نهادها و سازمان‌های دولتی و با توجه به وظایف خطیر خود اقداماتی را در دستور کار خود دارد که از جمله آنها توجه آن به عنوان ابزاری (EFQM) امر تعالی سازمانی است که از اهداف اصلی مدیریت منابع انسانی هر سازمانی است.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی از رسالت‌های اساسی مدیریت منابع انسانی، نگهداری کارکنان توانمند است از آنجا که اقدامات نگهداری، مکملی بر سایر اقدامات و فرآیند‌های مدیریت منابع انسانی است، حتی اگر عملیات کارمندیابی، انتخاب، انتصاب و سایر اقدامات پرسنلی به نحو بایسته انجام شود بدون توجه کافی به امر نگهداری نتایج حاصل از اعمال مدیریت چندان چشمگیر نخواهد بود.

قربانزاده ادامه داد: نظام نگهداری منابع انسانی ابعاد متعددی را شامل می‌شود که می‌توان آنها را به دو دسته تقسیم کرد دسته اول در رابطه با حفظ و تقویت جسم کارکنان است مانند برقراری بهداشت و ایمنی در محیط کار، اجرای برنامه‌های ورزش و تندرستی و بعضی خدمات مشابه، دسته دوم شامل مواردی است که تقویت‌کننده روحیه علاقه‌مندی کارکنان به کار و محیط کار است مانند خدمات بیمه و بازنشستگی و خدمات پرسنلی.

وی افزود: در صورت داشتن توجه و بکارگیری این موارد امنیت شغلی در کارکنان ایجاد شده و به رضایت شغلی آنها منتهی می‌شود که این امر خود از اهمیت بسزایی برخوردار است.

جانشین فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: پوشیدن لباس نیروی انتظامی بهترین بستر را مهیا می‌کند تا ما بتوانیم بیشترین خدمت را به بندگان خدا داشته باشیم و نباید از این امر غافل شویم که بسیاری از مردم از این فرصت محروم هستند، بنابراین باید این فرصت را مغتنم بشماریم و با تعالی رفتار خود و خلق نیکو به درجات معنوی خود بیفزاییم.

قربانزاده بیان کرد: بنابراین، پرسنل نیروی انتظامی نیز با توجه به وظیفه خطیر و نقش مهمی که در کشور ایفا می‌کند، ضروری است تا به طور مستمر در صدد ارتقای عملکرد و تعالی سازمان خود برآید.

وی با اشاره به اینکه رفتار و منش پلیس باید در شأن یک جامعه اسلامی باشد اذعان داشت: جلب رضایت الهی در انجام تمام مأموریت‌ها و پرهیز از انجام رفتارهایی که خارج از مقام و شخصیت پلیس در نظام اسلامی است امری ضروری بوده که تمامی کارکنان ناجا باید آنها را در سرلوحه امورات خود قرار داده و آن را در طول خدمت بکار گیرند.

انتهای پیام/75002/ح/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول