اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

20 اسفند ماه

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در آبیک برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در 20 اسفند ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در آبیک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد نوروزی در جلسه هماهنگی مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان آبیک که بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، بهترین و مؤثرترین توسعه در جامعه را توسعه نیروی انسانی ذکر کرد و گفت: پایه و اساس توسعه نیروی انسانی در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

وی افزود: معیار و سنجش توسعه جامعه از پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان سرچشمه می‌گیرد که آموزش و پرورش در این زمینه نقش کلیدی و محوری دارد.

این مسئول ادامه داد: حقیقتا در 20 سال اخیر اگر کمک‌های خیرین در امر مدرسه‌سازی نبود، نمی‌توانستیم به این رتبه از پیشرفت علمی در کشور دست یابیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: با مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی خدمات ارزنده‌ای در زمینه توسعه و ساخت و ساز مدارس در سطح کشور و به تبع آن در شهرستان آبیک انجام شده است.

نوروزی بیان داشت: مسئولان باید با تشریک مساعی و همفکری، در پیشبرد امور آموزش و پرورش گام‌های مؤثری بردارند.

خیرین در مدرسه‌سازی از دولت جلوتر هستند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز در امر مدرسه‌سازی از دولت جلوتر هستند، اضافه کرد: خیرین مدرسه‌ساز نقش بی‌بدیلی در امر مدرسه‌سازی داشته‌اند که امروز به صورت فرهنگ درآمده است و حتی افراد کم بضاعت نیز در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز نقش ایفا می‌کنند.

نوروزی اذعان داشت: طی سال‌های اخیر درصد قابل توجهی از فرهنگیان شهرستان آبیک نیز در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شرکت داشته‌اند و این در حالی است که درصدد هستیم دانش‌آموزان را در این امر خیر دخیل کنیم.

وی اضافه کرد: خیرین مدرسه‌ساز در شش سال از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در شهرستان آبیک خوش درخشیده‌اند و در رفع نیازهای اساسی آموزش و پرورش نقش خوبی ایفا کرده‌اند.

این مسئول بیان داشت: سال گذشته خیرین 53 میلیارد ریال کمک به آموزش و پرورش تعهد کردند که برخی از تعهدات اجرایی و برخی دیگر اجرایی نشده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک اظهار داشت: به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین پیشنهاد کرده‌ایم که پیگیری تعهدات خیرین را از صفر تا 100 به مناطق بسپارند ولی مسئولان این اداره کل به دلیل برخی مسائل قانونی که وارد هم است، از قبیل انعقاد قرارداد با پیمانکار، رفع برخی کمبودها و جبران اعتبارات نمی‌توانند این مسئله را عملی کنند.

نوروزی ادامه داد: با احداث 9 مدرسه در شهرستان آبیک، تمام مدارس شهرستان آبیک ثابت شیفت صبح می‌شوند که این امر با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز تحقق خواهد یافت.

وی ابراز داشت: درصدد هستیم امسال از محل تعهدات خیرین مدرسه‌ساز بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام شهرستان آبیک را به اتمام برسانیم.

این مسئول گفت: جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در روز یک شنبه 20 اسفند ماه در سالن سمائیان شهر آبیک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/77006/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول