اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

12 تا 17 اسفند ماه جاری در شیراز صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره تئاتر زندانیان فارس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های فارس از برگزاری پنجمین جشنواره تئاتر زندانیان این استان به مدت شش روز در زندان مرکزی شیراز خبر داد.

برگزاری جشنواره تئاتر زندانیان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های فارس، حمیدرضا جهانگیری اظهار داشت: پنجمین جشنواره تئاتر زندانیان استان فارس با حضور 32 گروه نمایشی از زندان‌های اقلید، کازرون، فسا، استهبان، مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی فارس و زندان مرکزی شیراز به مدت شش روز در سالن آمفی‌تئاتر زندان مرکزی شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: بیشترین گروه نمایشی مربوط به زندان مرکزی شیراز با 14 گروه بوده و در مقایسه با سال گذشته از نظر کیفی تغییرات محسوس شده و 50 درصد نیز در تعداد گروه‌ها افزایش داشته است.

جهانگیری با تأکید براینکه مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور خود در این جشنواره می‌توانند آن را در سطح استان فارس برجسته کنند، ادامه داد: گروه‌های نمایشی، با موضوعات نماز و مسائل مرتبط با زندان، نمایش‌های خود را اجرا می‌کنند و در صورت حمایت مسئولان فرهنگی این استان با آموزش‌های لازم در این زمینه و معرفی مربی، این جشنواره می‌تواند با سایر جشنواره‌های استانی و کشوری نیز رقابت کند.

رئیس اداره فرهنگی تربیتی زندان‌های فارس با اشاره به اینکه در راستای اشتغال مولد برای زندانیان نویسنده، توافقاتی با صدای مرکز فارس انجام شده است، ابراز داشت: در تعامل با صدای فارس، برای زندانیان نویسنده که در جشنوراه شرکت می‌کنند کارگاه آموزشی نمایشنامه‌نویسی رادیویی برگزار و آثار این افراد در نمایش‌های رادیویی استفاده و حق‌الزحمه‌ای نیز برای آنان در نظر گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: افتتاحیه این جشنواره شنبه 12 اسفند ماه جاری با حضور مدیرکل زندان‌های فارس و مسئولان فرهنگی این استان، و اختتامیه آن پنج‌شنبه 17 همین ماه با حضور هنرمندان برجسته سینما و تئاتر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول