اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 80 دهیار از 6 استان کشور

کارگاه آموزش ملی دهیاران در بوشهر برگزار شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر گفت: کارگاه آموزش ملی دهیاران با حضور 80 دهیار از 6 استان کشور به مدت 10 روز در بوشهر برگزار شد.

کارگاه آموزش ملی دهیاران در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسین عالی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با برگزاری دومین کارگاه آموزش ملی دهیاران استان‌های همجوار به میزبانی دفتر امور روستایی بوشهر گفت: در این دوره‌های آموزشی که به همت دفتر امور روستایی و همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد دوره‌های «مدیریت پسماند روستایی»، «کارآفرینی و اشتغال روستایی» و «اصول و فنون تسهیل‌گری در مدیریت روستایی» با هدف ارائه آموزش‌های نوین در راستای توسعه پایدار روستایی تشکیل شد، 80 دهیار منتخب استانهای خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر حضور داشتند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر آموزش را از ضرورت‌های مورد نیاز در مدیریت روستایی ذکر کرد و گفت: دوره آموزشی با عنوان «مدیریت پسماند روستایی» آغاز شد و در ادامه دوره آموزشی «کارآفرینی و اشتغال روستایی» و «اصول و فنون تسهیلگری در مدیریت روستایی» ‌هر دوره به مدت سه روز برگزار شد.

عالی‌نژاد بیان کرد: موضوعاتی که در این دوره‌های آموزشی برای حاضران تدریس شد عبارت بود از اهمیت توجه به مدیریت صحیح پسماندهای جامد در مناطق روستایی، نقش مردم و دهیاری در راه‌اندازی سیستم مدیریت پسماند در مناطق روستاهای ساحلی کشور، سیستم جمع آوری پسماندهای جامد متناسب با شرایط مناطق روستایی استان‌های ساحلی کشور، شیوه‌های ساده و مناسب پردازش پسماندهای روستایی در استان‌های ساحلی کشور، نحوه استفاده از بخش خصوصی در جهت توسعه سیستم مدیریت پسماندهای روستاهای ساحلی، نقش دهیاران و زنان در ارتباط با توسعه و بهبود سیستم مدیریت پسماند در مناطق روستایی مورد نظر و بررسی شیوه‌های جلب مشارکت‌های مردمی در روستاها.

وی گفت: مدیریت دهیاری و اقتصاد روستا، اعتبارات خرد و اشتغال روستایی، منابع مالی روستایی، دهیاری و توسعه اشتغال روستایی، تجارب کارآفرینی در کشورهای پیشرو، کارآفرینی در حوزه‌های مختلف روستا، پیشنهادات راهکارهای توسعه کارآفرینی روستایی، اهم موضوعات قابل تحقیق در کارآفرینی روستایی با محوریت دهیار، تجارب دهیاری ها در حوزه طرح‌ها و اشتغال روستایی از دیگر موضوعات مطرح شده در این دوره آموزشی بود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر ادامه داد: مزیت شیوه‌های جدید و مفهوم مشارکت، کارگروهی، بحث اعتماد و ویژگی‌های افراد مورد اعتماد، رفتار و نگرش، روابط بالایی ‌ها و پایینی‌ها، سیکل قدرت، تسهیلگری اصول و روش‌ها، تکنیک‌های مورد استفاده در تسهیلگری، ارزیابی مشارکتی از دیگر موارد مطرح شده در این دوره آموزشی بود.

عالی‌نژاد گفت: همچنین بازدید شرکت کنندگان از نیروگاه اتمی بوشهر و موزه دریا و دریانوردی استان از دیگر برنامه‌های پایانی در پایان هر دوره بود.

انتهای پیام/66006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول