اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انتقال خون همدان:

نبود اعتبار اهدای خون را کاهش داده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انتقال خون همدان گفت: کمبود اعتبار موجب کاهش اهدای خون شده است.

نبود اعتبار اهدای خون را کاهش داده است

افشین محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به هزینه بالای جذب اهداکنندگان خون اظهار داشت: با توجه به این‌که مواد مصرفی اهدای خون مانند دستکش، بتادین، کیسه خون، آزمایشگاه، لوله آزمایشگاهی و ... سه برابر شده است، کاهش اهدای خون را مد نظر قرار دادیم.

وی با بیان این‌که تیمی که به سایر شهرستان‌ها سفر می‌کنند، هزینه‌بر هستند، افزود: امسال با کاهش اعتبارات و افزایش هزینه‌ها، ما در نهایت صرفه‌جویی میزان خون‌گیری را کاهش دادیم.

رئیس سازمان انتقال خون همدان ابراز امیدواری کرد که اگر تا پایان سال، این اعتبار به ما تزریق شود می‌توانیم ذخیره کافی را داشته و مثل هر سال جوابگوی بیمارستان‌ها باشیم.

وی با اشاره به این‌که ذخایر کنونی خون در همدان ایده‌آل نیست اما خوب است، گفت: با توجه به این‌که حوادث قابل پیش‌بینی نیست، اکنون با نزدیکی به فصل تعطیلات و مسافرت نیاز به ذخایر بیشتری احساس می‌شود.

محمدی عنوان کرد: شرایط کمبود اعتبار کشوری است اما باید بهتر از این‌ها شود چراکه با حیات مردم سروکار داریم و این در حالی است که مردم استقبال خوبی دارند اما به لحاظ کمبود اعتبار نمی‌توانیم پذیرای آن‌ها باشیم.

وی با بیان این‌که در شش ماه نخست امسال 10 درصد افزایش اهدای خون داشتیم، افزود: در 10 ماه سال‌جاری میزان رشد اهدای خون نسبت به سال قبل پنج درصد شد که نشان‌دهنده این است که هر ماه رشد خونگیری ما کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان انتقال خون همدان علت کاهش اهدای خون را عدم تأمین اعتبار عنوان کرد و گفت: با توجه به استقبال مطلوب شهروندان همدانی در اهدای خون، ما باید قدردان آن‌ها باشیم، چراکه ما مشکل اعتباری داریم و فعالیت خود را کاهش داده‌ایم.

وی در پایان تأکید کرد: مسئولان ارشد استان بدانند که مصارف اهدای خون بالا است و باید با تزریق اعتبارات ما را در جذب اهداکننده و رفع نیاز خونی بیمارستان‌ها و بیماران یاری کنند.

انتهای پیام/89003/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول