اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی مازندران خبر داد

آغاز کاشت درخت در عرصه‌های سیل‌گیر بهشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران با اشاره به وقوع سیل بی‌سابقه در بهشهر از آغاز کاشت انواع درخت در مناطق سیل‌گیر به ویژه سرچشمه‌های جنگلی خبر داد.

آغاز کاشت درخت در عرصه‌های سیل‌گیر بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، عباسعلی نوبخت در جلسه ستاد مدیریت بحران استان مازندران که پیرامون بررسی فعالیت‌های این ستاد درباره سیل بهشهر در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: فعالیت‌های منابع طبیعی شامل پروژه‌های بیولوژیک و مکانیکال است که در بخش دوم، طراحی‌ها انجام و تا پایان سال مالی 91 به اتمام می‌رسد.

وی افزود: در بخش بیولوژیکی هم با توجه به اینکه جریان آب در مناطق شیب‌دار بیشتر است تدابیری در بحث تعدیل شیب و افزایش زمان تمرکز جریان آب همچنین ایجاد بندهای تاخیری اندیشیده شده است.

نوبخت در ادامه با بیان اینکه 60 درصد رسوبات به‌ دلیل کاربری‌های نامناسب است و باید اصلاح شود، تصریح کرد: اگر زراعت تبدیل به باغداری شود، هم ریشه درختان، خاک را حفظ می‌کند و هم بین درختان می‌توان پوشش ایجاد کرد.

عضو ستاد مدیریت بحران مازندران بیان داشت: نظر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این بوده که درختان غیرمثمر بکاریم، هدف این است که ریشه‌های خاک را حفظ کنند. با این حال به مردم گفتیم هرگونه درختی که مایلند انتخاب کنند و عمدتاً گونه‌های مثمر را انتخاب کردند.

نوبخت با اشاره به شناسایی 520 هکتار مناطقی از این دست، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست، کاشت درخت در 170 هکتار پیش‌بینی و استقبال خوبی هم شد که ادامه آن در سال‌های آتی از اولویت‌های ما است.

وی در پایان، در توضیح هزینه‌کرد 2 میلیارد تومانی که به منابع طبیعی و آبخیزداری برای رفع مشکلات ناشی از سیل بهشهر و جلوگیری از تکرار چنین حوادثی اختصاص داده شد، گفت: 1/1میلیارد تومان از این مبلغ در بخش بیولوژیک و مابقی در بخش مکانیکال بانضمام صورت وضعیت‌ها هزینه شد.

انتهای پیام/86001/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول