اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

مردم ماهی قرمز و سایر آبزیان تزئینی را نخرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در آستانه عید نوروز از همشهریان انتظار داریم خرید و فروش گونه‌های جانوری و آبزیان به ویژه ماهیان پرهیز کنند و اجازه ندهند به گونه‌های جانوری آسیب وارد شود.

مردم ماهی قرمز و سایر آبزیان تزئینی را نخرند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل علی حمیدی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های تعطیلات نوروزی در اردبیل اظهار داشت: در ایام پایانی سال عده‌ای‌ سودجو سعی می‌کنند ماهیان قرمز و دیگر آبزیان را خرید و فروش کرده و مورد معامله قرار دهند که در این زمینه ماموران محیط زیست با این تخلفات برخورد کرده و اجازه نخواهند داد آسیبی به گونه‌های مختلف حیوانی و آبزی وارد شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: در کنار نظارت بر خرید و فروش گونه‌های مختلف آبزیان در سطح استان اردبیل برای ایام تعطیلات نوروزی، با هدف جلوگیری از تخریب محیط زیست و فرهنگ‌سازی برای مراقبت از فضاهای گردشگری برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی گفت: در کنار معرفی مناطق طبیعی و گردشگری استان توصیه‌های زیست‌ محیطی برای اسکان مناسب در قالب بروشورهایی تهیه شده تا در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

حمیدی تدارک برنامه‌های ویژه به مناسبت 13 فروردین، روز طبیعت و ممانعت از هرگونه تخریب مناطق طبیعی و جنگلی را یادآور شد و افزود: در صیانت از سرمایه‌های ارزشمند گردشگری استان اجازه نخواهیم داد آلودگی هوا، آب‌های طبیعی، طبیعت بکر و سایر مولفه‌های زیست محیطی اتفاق بیفتد چرا که این حرکت‌ها را مغایر با رسم و رسوم ایرانیان است.

وی بیان کرد: بروشورها، نقشه‌ها و کتابچه‌های راهنمایی تهیه شده، در قالب چادرهای راهنمای هلال احمر توزیع می‌شود که استفاده از این ظرفیت می‌تواند در بهره‌مندی بهینه منابع و امکانات مفید باشد.

حمیدی از فعال بودن موزه تاریخ طبیعی اردبیل در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این موزه سعی شده است گونه‌ها و قالب‌های مختلف جانوری و تنوع زیستی به اطلاع مردم برسد تا بازدیدکنندگان از تاریخ زیست محیطی این استان بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از فعال کردن گشت‌های کنترلی به همت محیط بانان و ارائه توصیه‌های زیست محیطی به مسافران در ایام نوروز خبر داد.

وی بیان کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها به سمتی است تا هموطنان‌مان بتوانند ضمن برخورداری از آب و هوای مناسب اردبیل و منازل طبیعی و جاذبه‌های توریستی از امکانات و سرمایه‌های معنوی این شهر نیز استفاده کنند.

 

انتهای پیام/62001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول