اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

پیشگیری از سن‌زدگی غلات در آذربایجان غربی اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیشگیری از سن‌زدگی غلات به ویژه گندم و جو در آذربایجان غربی اجرایی می‌شود.

پیشگیری از سن‌زدگی غلات در آذربایجان غربی اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسن پاشازاده در نخستین جلسه مبارزه با سن‌زدگی محصولات زراعی که در سالن جلسه جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: پیشگیری از بیماری‌ها و سن‌زدگی غلات یکی از موضوعاتی است که باید بیش‌تر از این مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با کاهش بارندگی‌ها شاهد بروز مشکلاتی در بخش زراعت استان می‌شویم، تصریح کرد: مشکلاتی چون سن‌زدگی گندم‌ها با کاهش بارش باران پیش می‌آید که برای جلوگیری از این امر باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

پاشازاده با اشاره به وظایف مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، افزود: برای این منظور مبارزه با سن‌زدگی غلات را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در این زمینه، اعلام کرد: برای این منظور 130 هزار تا 150 هزار هکتار از اراضی استان مورد سم‌پاشی قرار می‌گیرند.

پاشازاده با اشاره به عواقب ناشی از سن‌زدگی غلات، اعلام کرد: بر اثر سن‌زدگی غلات شاهد خسارات غیر قابل جبرانی به کشاورزان هستیم که برای این منظور امسال پیشگیری‌های لازم انجام می‌گیرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از این برنامه‌ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: برای این منظور لازم است تا اطلاع‌رسانی از برنامه‌های پیشگیری از سن‌زدگی غلات در بین زارعان انجام گیرد.

انتهای پیام/61001/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول