اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی:

ماموریت آموزش و پرورش تربیت نسل عاشورایی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی کشور گفت: ماندگارترین ماموریت آموزش و پرورش در طول تاریخ تربیت نسل عاشورایی است که می‌تواند ضامن بقا و ماندگاری انقلاب اسلامی در عرصه‌های آرمان‌خواهی باشد.

ماموریت آموزش و پرورش تربیت نسل عاشورایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری در نشست با شورای معاونین آموزش و پرورش و مسئولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهرستان‌های استان اردبیل اظهار داشت: تربیت چنین نسلی می‌تواند انقلاب اسلامی ما را تا ظهور حضرت مهدی (عج) از آسیب‌ها و خطرات مصون کند.

وی یکی از بزرگترین آسیب‌های تهدید‌کننده نسل امروز را آسیب اعتقادی و ترویج فرهنگ منحط غرب با شیوه‌های تبلیغاتی و القایی اعلام کرد و یادآور شد: اگر خانواده‌ها و معلمان و مربیان حواسشان جمع نباشد، بروز این آفت می‌‌تواند تهدیدی بزرگ باشد.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی کشور خاطرنشان کرد: تربیت صحیح و گرایش به سبک زندگی اسلامی می‌تواند برای نسل آینده زمینه نشاط و رسیدن به سرمنزل واقعی را مهیا کند که در این حوزه باید روز به روز اندیشه‌های اسلامی در زندگی نسل آینده رسوخ پیدا کند.

حاج علی‌اکبری گفت: ترویج روحیه حماسی در دانش‌آموزان از کارهای اساسی نظام تعلیم و تربیت و اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی است.

این مسئول بیان داشت: دانش‌آموزان به صورت اختیاری عضو این تشکل انقلابی می‌شوند و باید با نهادینه کردن فرهنگ شهادت در نسل جدید آنان را به عنوان عنصر واسط برای ایجاد سبک زندگی اسلامی تربیت کنیم.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی کشور اصلی‌ترین مأموریت آموزش و پرورش را تربیت دانش‌آموزانی با تفکر جهادی اعلام کرد و افزود: اصلی‌ترین و بزرگترین مأموریت آموزش و پرورش در عرصه جنگ نرم مواجهه هوشمندانه و تربیت دانش‌آموزانی با تفکر جهادی، با روحیه حماسی، عاشورایی و حسینی برای مقابله با هجمه فرهنگ غرب است.

حاج علی‌اکبری به طرح عرصه چالش فرهنگ غرب و اسلامی در دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت و بیان داشت: عناصری که در صحنه تعلیم و تربیت حضور دارند، باید رویکردشان جهادی تعریف شود.

این مسئول کشوری با اشاره به اینکه طرف‌های سبک زندگی غربی با خطر حیات و مرگ در مقابل سبک زندگی مواجه است، گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با نهایت قدرت، امکانات و توان خود برای مقابله با فرهنگ اسلامی ما به میدان آمده‌اند.

حاج علی‌اکبری یادآور شد: در این مواجهه فقط عناصر حسینی، با جنس جهادی، روحیه حماسی و عاشورایی جواب می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود آفت‌ها، آسیب‌ها و چالش‌های نظام تعلیم و تربیت و نهاد مقدس اتحادیه انجمن‌های اسلامی و راهکارهای مقابله با آن را تبیین کرد و به مطالب مطرح شده از سوی حاضران پاسخ گفت.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول