اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

فعالیت 275 کانون‌ مساجد در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به فعالیت 275 کانون فرهنگی و هنری مساجد در این استان گفت: اکنون تعداد کانون‌های مساجد خراسان شمالی برابر پایان قانون برنامه پنجم توسعه است.

فعالیت 275 کانون‌ مساجد در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین ثابت‌قدم پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به فعالیت 275 کانون فرهنگی و هنری مساجد در این استان گفت: اکنون تعداد کانون‌های مساجد خراسان شمالی برابر پایان قانون برنامه پنجم توسعه است،.

وی اظهار کرد: 65 درصد از این کانون‌ها در مناطق روستایی و 35 درصد در مناطق شهری استان فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه طبق برنامه پنجم توسعه باید 25 درصد از مساجد کشور دارای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باشند، افزود: خراسان شمالی با تشکیل این تعداد کانون عملاً این اهداف برنامه پنجم توسعه را محقق کرده است.

ثابت‌قدم با اشاره به اینکه در کانون‌های مساجد 69 باب کتابخانه باز و 140 کتابخانه مخزن دار ایجاد شده است، اظهار کرد: 40 نفر به عنوان کتابدار نیز بیمه این کانون‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه 112 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های مساجد استان وجود دارد، افزود: استقبال خوبی از این کتابخانه‌ها از سوی اعضا می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: هم اکنون 23 هزار و 250 نفر عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان هستند.

وی شمار کانون‌های تخصصی فرهنگی و هنری مساجد در استان را نیز 21 کانون برشمرد و گفت: 10 مورد از این کانون‌ها در مرکز استان و 11 مورد در سایر نقاط استان قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به سایر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد استان گفت: 232 مرکز تلاوت نور در استان فعالیت داشته که در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت می‌کنند.

وی همچنین از راه اندازی چهار مرکز دیجیتال تا پایان امسال در استان خبر داد و افزود: این کانون‌ها شامل کانون مصلی، کانون دانشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه مساجد بهترین سنگر برای پیشبرد آموزه‌های دینی است، گفت: اهمیت مساجد در انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و امام راحل (ره) همواره از مساجد به عنوان یک سنگر و پایگاه یاد کردند.

وی تصریح کرد: ما در همه برهه‌های انقلاب نقش مساجد را پر رنگ می‌بینیم و نقش آن در خنثی سازی جنگ نرم دشمنان اجتناب ناپذیر است.

ثابت قدم اظهار کرد: علی رغم اینکه 34 سال از انقلاب اسلامی گذشته لیکن هیچ جایگزینی برای این مرکز استراتژیک نظام اسلامی وجود ندارد.

وی بیستمین سالروز تشکیل دبیرخانه‌های کانون‌های مساجد را برشمرد و گفت: این مناسبت به خاطر سفر رهبر انقلاب اسلامی و توصیه‌های معظم‌له برای تقویت کانون‌های مساجد و از سویی ضرورت توجه دستگاه‌ها به این پایگاه‌های فرهنگی، باید هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

انتهای پیام/63002/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول