اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

امام جمعه مشهد:

آموزش و پرورش نیروهای انسان‌ساز خود را پیدا کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: آموزش و پرورش نیروهای انسان‌ساز و با اخلاص خود را پیدا کرده است.

آموزش و پرورش نیروهای انسان‌ساز خود را پیدا کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در افتتاحیه دانشگاه فرهنگیان در پردیس شهید هاشمی‌نژاد که با حضور جواد آرین‌منش، مدیر منطقه دو دانشگاه فرهنگیان و سید امیرحسین قاضی‌زاده، نماینده مجلس برگزار شد اظهار کرد: زمانیکه خداوند انسان را آفرید اعلامیه‌ای صادر کرد و فرمود من در زمین برای خودم جانشین قرار دادم و انسان بین تمامی مخلوقات از همه بالاتر و ارزشمندتر است حال شما دانشجو معلمان مسئولیت بزرگی دارید آن هم تربیت انسان است و معلم باید انسان‌ساز باشد.

وی خاطرنشان کرد: شما دانشجو معلمان ارزش خود را زمانی متوجه خواهید شد که بتوانید انسان‌ها و نیروهای ارزشمند و نابغه‌ای را بسازید و آنها بتوانند در عرصه نبوغ تبلور داشته باشند.

علم‌الهدی تصریح کرد: معمولا حوزه ورود به دانشگاه و عرصه تحصیلات دانشگاهی برای هر دانشجو قبل از هر چیز یک موقعیت ارزیابی از نظر مسائل معیشتی در زندگی آینده است.

وی افزود: دانشگاه برای دانشجو یک نقطه عطف است یعنی اینکه دانشجو از وابستگی قدم به عرصه استقلال می‌گذارد. هر دانشجو قبل از آنکه وارد دانشگاه شود از همه لحاظ به پدر و مادر وابستگی دارد اما پس از ورود به دانشگاه دیگر اولیاء تصمیم‌گیر او نیستند و خود دانشجو سرنوشت ساز خودش می‌باشد.

علم‌الهدی یادآور شد: زمانی‌که دانشجو به مرحله استقلال می‌رسد نخستین کارش این است که یک ارزیابی نسبت به کاربرد رشته تحصیلی خود دارد و در این زمان بحث توسعه اقتصادی مطرح خواهد شد و این یک اشتباه بزرگ است زیرا ما نباید رشته تحصیلی خود را بر اساس میزان درآمد و معیشت زندگی تعیین کنیم.

امام جمعه مشهد افزود: میزان ارزشمندی شما به این است که تا چه اندازه می‌توانید بر روی جامعه تأثیرگذار باشید و ارزش یک انسان به این نیست که چه لباسی را بپوشد یا در چه مکانی زندگی کند زیرا انسان تفاوتش با دیگر مخلوقات در این است که تنها یک آدم نباشد بلکه بتواند به عنوان چندین انسان به مردم خدمت کند و انسان ساز باشد و این کار در سایه‌ی معلمی خواهد بود.

این مقام مسئول بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان یک ابتکار بسیار خوبی بود زیرا آموزش و پرورش توانست در عرصه تعلیم و تربیت نیروهای خود را پیدا کند.

وی تاکید کرد: در گذشته این گونه نبود مردم از سر بی هدفی و بی انگیزه بودن شغل معلمی را انتخاب می‌کردند و به همین دلیل هم در آن زمان مشکلاتی در عرصه تعلیم و تربیت وجود داشت اما امروز آموزش و پرورش نیروهای انسان ساز و با اخلاص خود را پیدا کرده است.

انتهای پیام/70028/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول