اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز با حضور مسئولان شهرستانی

زنگ درختکاری در لنده نواخته شد

خبرگزاری فارس: صبح امروز با حضور مسئولان شهرستان لنده زنگ درختکاری در دبیرستان امام صادق (ع) لنده نواخته شد.

زنگ درختکاری در لنده نواخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده هم‌زمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری زنگ درختکاری با حضور مسئولان شهرستان لنده در دبیرستان امام صادق (ع) این شهر نواخته شد.

خسرو  محمدی در این آئین با تبریک هفته منابع طبیعی اظهار کرد: منابع طبیعی یکی از منابع مهم و سرنوشت ساز در آینده کشور است.

مسئول منابع طبیعی لنده در ادامه به ضرورت درختکاری پرداخت و افزود: درختکاری نقش مهم و بسزایی در پاکی و تمیزی آب و هوا داشته و شهرستان ما به وجود قریب به 75 هزار هکتار جنگل و مرتع از آب و هوای  بسیار مطلوبی برخوردار است.

وی نقش منابع طبیعی و درختان را در توسعه گردشگری یادآور شد و گفت: با وجود جنگل و مرتع مناسب در این شهرستان جاذبه‌ها و مکان‌های تفرج‌گاهی مناسب در این شهرستان بسیار بوده و سالانه پذیرای خیل عظیمی از میهمانان نوروزی است.

محمدی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد منابع طبیعی در لنده پرداخت و افزود: از آغاز سال 91 تاکنون بیش از چهار هزار متر کمربند سبز ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد کمربند سبز بیش از 220 میلیون ریال هزینه شده که این مقدار از محل اعتبارات ملی سازمان تأمین شده است.

مسئول منابع طبیعی لنده افزود: در راستای افزایش آگاهی عمومی و نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و منابع طبیعی بیش از 20 کلاس آموزشی در مناطق مختلف شهری و روستایی برگزار شد.

وی با بیان این‌که همه ساله با ایجاد گلوگاه ثابت و سیار از کوچ زود رس و ریشه‌کنی گیاهان مرتعی جلوگیری می‌شود، گفت: در سال جاری بیش از 300 کیلو لیزک و گیاهان مرتعی از متخلفین کشف و ضبط شده و به شهرستان ارجاع داده شد.

وی به کپه‌کاری و بذر پاشی اشاره و گفت: مقدار 200 هکتار کپه‌کاری از نوع جاشیر، بیلهر، گنه‌بو در کوه‌های سیاه و سفید انجام شده است.

 در این مراسم چند اصله نهال کاشته شد.

انتهای پیام/82013/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول