اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی خبر داد

اختصاص 14 میلیارد تومان اعتبار برای منابع طبیعی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: مجموع اعتبارات سال جاری این اداره کل بالغ بر 14 میلیارد و 380 میلیون تومان بوده است.

اختصاص 14 میلیارد تومان اعتبار برای منابع طبیعی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حبیب‌الله شریفی پیش از ظهر امروز در  جمع مسئولان اجرایی خراسان جنوبی اظهار کرد: در زمینه تخریب و تصرف به شکل محرز در خراسان جنوبی نداشته‌ایم و آنچه در این ارتباط صورت می‌گیرد ناشی از عدم آگاهی مردم است.

وی از تخریب و تصرف 436 هکتار از منابع طبیعی در سطح استان خبر داد و افزود: این میزان در قالب 311 مورد بوده که 202 مورد خلع ید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به 202 مورد خلع ید انجام شده در استان اذعان داشت: این موارد در 328 هکتار بوده است.

شریفی ادامه داد: رفع و تصرف در سال جاری 859 فقره بوده که به میزان یک‌هزار و 561 هکتار صورت گرفته است.

وی به خشکسالی‌های پی در پی استان اشاره کرد و افزود: در امر بیابان‌زایی عوامل زیادی دخیل هستند که خشکسالی در روند آن تاثیر زیادی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین در خراسان جنوبی وجود بادهای 120 روزه سیستان و مقدار کم بارندگی در روند بیابان‌زایی تاثیر گذاشته است.

شریفی گفت: اگر روند بارندگی‌های اخیر در استان  ادامه داشته باشد وضعیت نرمالی را در استان شاهد خواهیم بود.

واگذاری 27 هکتار از پارک جنگلی بیرجند به شهرداری

وی با بیان اینکه 235 هکتار پارک جنگلی در خراسان جنوبی داریم، عنوان کرد: 27 هکتار از پارک جنگلی بیرجند به شهرداری واگذار شده و 12 هکتار باقی مانده نیز واگذار می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: اعتبارات خاصی برای بیابان‌زدایی، ایجاد پوشش گیاهی و فضای سبز و همچنین ایجاد پارک جنگلی به استان داده نمی‌شود.

شریفی به پروژه ترسیب کربن اشاره کرد و افزود: از دستاوردهای این پروژه تعمیم آن در شش استان کشور است و این افتخاری بزرگ برای خراسان جنوبی است.

تولید 13 تن آنغوزه شیرین در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای پوشش گیاهان دارویی زیادی است، بیان داشت: در سال جاری 13 تن آنغوزه شیرین در استان تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در ارتباط با توسعه فضای سبز و احیای جنگل‌ها اضافه کرد: تاکنون 2 هزار و 800 هکتار احیا جنگل داشته‌ایم که 62 هکتار نهال‌کاری شده است.

شریفی از بذرکاری یک‌هزار و 321 هکتار در ارتباط با توسعه فضای سبز خبر داد و گفت: احداث هلالی آبگیر توأم با بذر پاشی یک‌هزار و 400 هکتار بوده است.

وی با اشاره به اینکه مراقبت و نگهداری پارک‌های جنگلی در یک‌هزار و 449 هکتار انجام شده، ادامه داد: تولید نهال جنگلی 2 میلیون و 900 هزار اصله بوده که توزیع رایگان 385 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی جزء آنها است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: از سال 84 تا سال گذشته 2 میلیون و 825 متر مکعب عملیات خاکریزی انجام شده که این میزان در قالب 130 بند خاکی بوده است.

شریفی با بیان اینکه در این استان عملیات گابیوونی 175 هزار متر مکعب صورت گرفته، افزود: عملیات سنگ ملاتی 90 هزار متر مکعب انجام شده است.

وی مجموع اعتبارات منابع طبیعی از سال 84 تا 90 را بالغ بر 29 میلیارد تومان برشمرد و متذکر شد: مجموع اعتبارات سال جاری این اداره کل بالغ بر 14 میلیارد و 380 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اعتبارات سال جاری از محل اعتبارات استانی، ملی و ماده 12 تامین شده است.

انتهای پیام/69008/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول