اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار محقق شد

افتتاح نخستین ایستگاه دوچرخه در بیرجند

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور مسئولان خراسان جنوبی برای نخستین ایستگاه دوچرخه شهرداری بیرجند برای نخستین بار افتتاح شد.

افتتاح نخستین ایستگاه دوچرخه در بیرجند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، شهردار بیرجند، ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح نخستین ایستگاه دوچرخه شهرداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ ورزش‌های همگانی به ویژه دوچرخه‌سواری نخستین ایستگاه دوچرخه رایگان را با 50 دستگاه دوچرخه راه‌اندازی کردیم.

عباسعلی مدیح ادامه داد: تا فروردین‌ماه 92 به تناسب استقبال شهروندان نسبت به راه‌اندازی سه ایستگاه دوچرخه در میادین آزادی، ولی عصر(ع) و طالقانی اقدام می‌کنیم.

شهردار بیرجند در ارتباط با نحوه بهره‌برداری از این دوچرخه‌ها اظهار داشت: با ارائه کارت شناسایی معتبر این دوچرخه‌ها به مدت شش ساعت در روز به صورت امانت در اختیار افراد برای ایاب و ذهاب شهری قرار می‌گیرد.

مدیح با بیان اینکه این دوچرخه‌ها دارای پلاک و کلاه ایمنی هستند، گفت: همچنین راکبان آن نیز بیمه حوادث هستند.

وی به ایجاد پیست دوچرخه سواری در کمربندی محور ورودی بیرجند به زاهدان اشاره کرد و افزود: این پیست در یک منطقه حفاظت شده به لحاظ امنیتی و بیمه‌ای احداث می‌شود که امکان فعالیت سایر رشته‌های ورزش‌های همگانی در آن مکان نیز وجود داشته باشد.

شهردار بیرجند با بیان اینکه در شهرداری بیرجند یک واحد مستقل تربیت بدنی تعریف و ایجاد کرده‌ایم، تصریح کرد: به منظور برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های هر چه بیشتر فعالیت‌های ورزشی سایر ادارات این واحد آغاز به فعالیت کرده و آمادگی لازم را در مساعدت‌های حمایتی داریم.

مدیح به تعامل تربیت بدنی شهرداری بیرجند با هیئت‌های ورزشی اشاره کرد و متذکر شد: با همکاری لازم در راستای ترویج و برگزاری مسابقات ورزش‌های همگانی در سطح شهر بیرجند انتظار داریم بحث ورزش همگانی در بین مردم نهادینه شود.

انتهای پیام/2248/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول