اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

اخلال‌گران مباحث سرمایه‌گذاری، در قبال نیازهای شغلی جوانان مسئول هستند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم حمایت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان تاکید کرد و گفت: اخلال‌گران مباحث سرمایه‌گذاری، در قبال نیازهای شغلی جوانان مسئول هستند.

اخلال‌گران مباحث سرمایه‌گذاری، در قبال نیازهای شغلی جوانان مسئول هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در جمع مردم کلیبر در مسجد جامع این شهر، حمایت از سرمایه‌گذاری برای توسعه اشتغال و رونق اقتصادی را سیاست محوری دولت عنوان کرد و با اشاره به پیشینه حضور سرمایه‌گذاران مختلف در شهرستان کلیبر، خاطرنشان کرد: در صورت هرگونه حاشیه‌سازی نسبت به مباحث سرمایه‌گذاری در جای جای استان، نظام سرمایه‌گذاری کل استان خدشه‌دار شده و این امر باعث از دست رفتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری و سوق یافتن زمینه‌های اقتصادی به مناطق دیگر خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که خود را در قبال نیازهای شغلی جوانان متعهد و مسئول می‌دانیم، افزود: کسانی که خود را مجاز به برخورد نامناسب با سرمایه‌گذاران می‌دانند، در قبال نیازهای شغلی جوانان و پیامدهای اجتماعی و فرهنگی آنان، مسئول هستند.

علیرضابیگی، با اشاره به اینکه اقدامات انجام یافته در چند سال اخیر در خصوص محرومیت زدایی در منطقه کلیبر بی‌نظیر است، گفت: زمینه‌های مناسبی برای سرمایه گذاری در این شهرستان فراهم شده و توسعه و آبادانی منطقه را در پی داشته است.

وی افزود: باید در این زمینه رضایتمندی سرمایه گذاران خصوصی جلب و فرهنگ پذیرش سرمایه گذار به باور مردم برسد.

علیرضابیگی ادامه داد: وظیفه اصلی دولت، در حوزه تامین زیرساخت‌ها بوده و بعد از آن، این سرمایه‌گذار است که باید وارد فعالیت اقتصادی شود.

وی تصریح کرد: دولت، تنها قادر به تامین زیرساخت‌هایی از قبیل گاز، برق، آب و جاده بوده و نمی‌تواند به طور مستقیم وارد مباحث سرمایه‌گذاری شود؛ اما در عین حال، از ملزومات و بسترسازی‌های سرمایه‌گذاری حمایت می‌کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ظرفیت‌های بدیع و جذاب منطقه کلیبر، در صورت برخورداری از حضور مستمر زمینه‌های سرمایه‌گذاری، توسعه چشمگیر گردشگری این منطقه را در پی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: تمام تلاش دولت در حوزه اقتصاد، در راستای تزریق ثروت به آن دسته از مبادی و نقاطی است که سال‌ها مورد غفلت واقع شده بودند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: توسعه متوازن ثروت در نقاط دوردست، حس دلبستگی و تعلق‌خاطر افراد به زادگاه مادری خود را تقویت کرده و مانع از افزایش مهاجرت‌ به شهرهای بزرگ و آسیب‌های اجتماعی مربوط به مهاجرت خواهد شد.

علیرضابیگی در ادامه با اشاره به تاثیرات قانون هدفمندی یارانه‌ها یادآور شد: امروز کسانی که مدعی هستند در سالیان پیش از هدفمندی یارانه‌ها، درآمد حاصل از نفت را صرف زیرساخت‌های عمرانی کرده‌اند، چشم خود را بر توفیق توامان دولت در اختصاص درآمد نفت به مردم و همچنین حجم انبوه زیرساخت‌های عمرانی، بسته‌اند.

وی افزود: تا پیش از آغاز هدفمندی یارانه‌ها، ساز و کار اقتصادی کشور به گونه‌ای بود که درآمد حاصل از فروش نفت، به منظور افزایش کیفیت خدمت‌رسانی واحدهای تولیدی و صنعتی به مردم، در اختیار این واحدها قرار می‌گرفت، اما تجربه ساز و کار اقتصادی نشان داد که اعطای درآمد نفتی به واحدهای صنعتی، در عمل، افزایش خدمت رسانی به مردم را در پی نداشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امروز، وارد یک جنگ تمام عیار اقتصادی شده‌ایم، به نوسانات قیمت ارز و دلار اشاره و خاطرنشان کرد: ویژگی مهم جمهوری اسلامی این است که همواره ثابت کرده است که به نحو احسن می‌تواند تهدیدها را به فرصت‌های بی‌بدیل توسعه و پیشرفت تبدیل کند.

علیرضابیگی با تاکید بر اینکه باید سعی شود نوسانات قیمت ارز را به فرصت‌های بی‌بدیل صادراتی تبدیل کنیم، اضافه کرد: با افزایش چند برابری قیمت دلار، این فرصت اقتصادی ایجاد شده تا کالایی را که چند سال پیش با دلار هزار تومانی به کشورهای مختلف می‌فروختیم، امروز با حدود چهار برابر قیمت، راهی بازار فروش خارجی کنیم و به این ترتیب ارزآوری حاصل از صادرات را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: هدفمندی یارانه‌ها، بر این مبنا شکل گرفت که خود مردم، مدیریت ثروت‌شان را بر عهده بگیرند و در عوض واحدهای صنعتی نیز با ارایه خدمات به قیمت واقعی و افزایش کیفیت خدمت رسانی، در صدد جلب رضایت مردم باشند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه قدرت نظام اسلامی، دارای پشتوانه مستحکم مردمی است، گفت: امروز، دنیا حقوق هسته‌ای کشورمان را به رسمیت شناخته و فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر و همچنین اذعان کشورهای 5+1 به لزوم برخورداری کشورمان از حقوق صلح‌آمیز هسته‌ای، نماد بارز این ادعاست.

علیرضابیگی با اشاره به حضور دشمن‌شکن مردم در راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن با تکیه بر تحلیل‌های نادرست خود، گمان می‌کرد که مردم، بر اثر مشکلات اقتصادی، حضور کمرنگی در این راهپیمایی خواهند داشت، با پیام پرصلابت مردم مواجه شد.

وی افزود: این پیام رسا و پرنشاط، در انتخابات سال 92، کوبنده‌تر از هر زمان دیگری به جهانیان خواهد رسید و مسیر عزت و شوکت انقلاب اسلامی را ترسیم خواهد کرد. 

انتهای پیام/60002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول