اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

سد زیردان در چند قدمی بهره‌برداری

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سد زیردان که از خدمات ارزشمند نظام است تنها با یک درصد دیگر در دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.

سد زیردان در چند قدمی بهره‌برداری

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، حاتم نارویی صبح امروز در بازدید از سد زیردان در منطقه دشتیاری چابهار اظهار داشت: با بهره‌برداری از این سد، بخش اعظمی از مشکلات مردم منطقه برطرف خواهد شد.

وی افزود: این سد از جمله سدهای ارزشمند و ماندگاری است که تنها یک درصد تا بهره‌برداری آن فاصله باقی است و امید می‌رود اهالی منطقه بتوانند از حداکثر قابلیت‌های آن بهره لازم را ببرند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این‌که این سد، دومین سد بتنی در کشور است، عنوان کرد: عملیات اجرایی این سد از سال 83 آغاز و تاکنون 100 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

نارویی ادامه داد: با توجه به این‌که سد زیردان از مبدأ آهوران، رودخانه کاجو حد فاصل نیکشهر ـ چابهار سرچشمه می‌گیرد، مشکلات آب شرب و کشاورزی مردم این مناطق را به حداقل می‌رساند.

وی گفت: ایجاد این سد یک ضرورت برای منطقه بود که با بهره‌برداری کامل از آن، مناطق چابهار، پلان و دشتیاری از مزایای آب این سد بهره‌ خواهند برد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای اتمام ساخت این سد که تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری خواهد رسید،‌ دو میلیارد تومان دیگر اعتبار مورد نیاز است.

نارویی ادامه داد: امید می‌رود با بارندگی‌هایی که طی روزهای آینده به لطف خداوند در منطقه نازل خواهد شد، ذخیره آب این سد به حداکثر خود برسد.

گفتنی است، سد زیردان با هدف تأمین آب آشامیدنی شهرستان‌های چابهار و کنارک و 260 روستای این مسیر، آبیاری دو هزار و 300 هکتار اراضی مستعد دشت پیرسهراب چابهار و تأمین آب مورد نیاز بخش صنعت این دو شهرستان، ساخته شده است.

سد بتونی زیردان، بزرگ‌ترین سد مخزنی سیستان و بلوچستان است که 207 میلیون متر مکعب گنجایش داشته و دارای 350 متر طول تاج، 64 متر ارتفاع و یک‌هزار و 650 هکتار سطح دریاچه است.

 

انتهای پیام/75001/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول