اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شور خرید شب عید در نمایشگاه بهاره بوشهر

غیبت تامل برانگیز برخی تولیدکنندگان بوشهری در نمایشگاه بهاره + تصاویر

خبرگزاری فارس: در نمایشگاه بهاره بوشهر با وجود شور و اشتیاق مردم برای خرید، غیبت برخی تولیدکنندگان استانی در نمایشگاه برای ارائه محصولات با قیمت مناسب به مردم جای تامل داشت.

غیبت تامل برانگیز برخی تولیدکنندگان بوشهری در نمایشگاه بهاره + تصاویر

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نمایشگاه بهاره بوشهر که از 15 اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بوشهر برپا شده روز به روز به زمان‌های پر رفت و آمد و شلوغ خود نزدیک می‌شود.

در این نمایشگاه 200 غرفه برای عرضه محصولات مختلف و مایحتاج شب عید در نظر گرفته شده و استقبال بسیار خوبی هم از نمایشگاه شده است.

شور خرید شب عید و دست به جیب شدن مردان

با وجود شلوغی بیش از حد نمایشگاه اما نمی‌توان گفت تمام مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه با دست پر از این نمایشگاه رفته باشند، برخی کالای مورد نیاز خود را در نمایشگاه پیدا نکرده، برخی‌ها به علت گرانی و برخی هم به علت کیفیت پائین محصولات از نمایشگاه خرید نکردند اما با این وجود برخی هم بودند که کلی خرید کرده و از اجناس و قیمت‌های نمایشگاه نسبت به بازار رضایت داشتند.

نکته قابل تامل و سوال برانگیز نمایشگاه این بود که برخی تولیدکنندگان محصولات مورد نیاز مردم در شب عید به دلایل مختلفی در نمایشگاه حضور نداشتند که حضور آنان می‌توانست کمک بسیار خوبی برای خرید با قیمت مناسب محصولات مورد نیاز مردم باشد.

باید از مدیران کارخانه‌های تولید کننده محصولات مورد نیاز مردم در شب عید این سوال را پرسید چگونه نمی‌توانند از مقداری از سود فروش محصولات خود به سایر استان‌ها برای رفاه حال همشهریان خود بگذرند.

در بخشی از نمایشگاه مرغ منجمد، گرم و برنج عرضه می‌شد و با قیمت مناسبی هم که برنج داشت استقبال بسیار خوبی از این بخش شده بود و مرغ و برنج به اندازه کافی وجود داشت.

با این حال شور مردم برای خرید شب عید دیدنی بود و نمایشگاه بین‌المللی بوشهر مملو از خانواده‌هایی بود که برای خرید شب عید به این محل آمده بودند.

 

قیمت‌های بالا و پایین کالاهای عرضه شده در نمایشگاه

یوسف شهبازی یک کارمند بوشهری به همراه همسر خود به نمایشگاه آمده بود و در ارتباط با وضعیت خرید و قیمت‌های نمایشگاه به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: برای خرید لباس برای خودم و همسرم به نمایشگاه آمدیم اما کالای مورد پسند خود را نیافتیم و الان با دست خالی از نمایشگاه خارج شدیم.

وی افزود: قیمت آجیل و لباس بالا بود ضمن اینکه کیفیت لباس‌‌های موجود در نمایشگاه هم پائین بود و بنده و همسرم کالایی را نپسندیدیم.

این کارمند بوشهری ادامه داد: تنوع محصولات موجود در نمایشگاه برای بنده و همسرم رضایتبخش نبود و این شد که دست خالی از نمایشگاه رفتیم.

روح‌الله رحیمی دیگر کارمندی که از برازجان برای خرید شب عید به نمایشگاه بوشهر آمده و مقداری هم آجیل خریداری کرده بود از قیمت بالای برخی کالاها گلایه داشت وی گفت: قیمت برخی آجیل‌ها بالا و کیفیت آن‌ها هم پایین است.

وی بیان کرد: تعداد آجیل فروشی‌های موجود در نمایشگاه به نسبت سایر محصولات بیشتر است اما کیفیت لازم را ندارند.

رحیمی از قیمت برنج عرضه شده در نمایشگاه اظهار رضایت کرد و گفت: قیمت برنج در نمایشگاه به نسبت سایر مراکز فروش خوب بود و من شاهد بودم بسیاری از مردم برنج با قیمت 38 هزار و 500 تومان را خرید می‌کردند.

چند خانم خانه‌دار هم که برای خرید به نمایشگاه آمده بودند پس از پایان خرید در حالی که با دست پر از نمایشگاه خارج می‌شدند در ارتباط با وضعیت نمایشگاه با خبرنگار ما گفت‌وگو کردند.

یک بانوی خانه‌دار در حالی که خریدهای خود را انجام داده بود گفت: قیمت شکر و پسته نسبت به بازار ارزان‌تر بود اما کیفیت پوشاک موجود در نمایشگاه پایین بود.

وی ادامه داد: مقداری کالای مورد نیاز از جمله آجیل خریداری کردم اما نمایشگاه سال‌های گذشته را بهتر دیدم.

یک بانوی خانه‌دار دیگر هم به خبرنگار ما گفت: کالاهای مختلفی در نمایشگاه بود و قیمت‌ها به نسبت بازار مناسب بود و ما کالایی که نیاز داشتیم را خریداری کردیم.

 

قیمت کالاها در نمایشگاه به نسبت بازار پائین‌تر است

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز در ارتباط با نمایشگاه بهاره به خبرنگار ما گفت: برنج 38 هزار و 500 تومان، مرغ گرم پنج هزار و 700 تومان و مرغ منجمد به قمیت دولتی هم با قیمت چهار هزار و 800 تومان عرضه می‌شود که به نسبت بازار قیمت مناسبی است.

عباس تابش اضافه کرد: برای سیب کیلویی هزار و 600 تومان که در بازار حدود دو هزار تومان است 700 تومان یارانه می‌دهیم ضمن اینکه پرتقال با قیمت کیلویی 1400 تومان 580 تومان یارانه می‌دهیم.

وی خواستار حضور تولیدکنندگان استانی در نمایشگاه شد و گفت: از تولیدکنندگان محصولات مورد نیاز مردم در استان بوشهر انتظار داریم با حضور در نمایشگاه به عرضه کالا با قیمت مناسب به مردم کمک کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر 40 درصد محصولات عرضه شده در نمایشگاه مذکور تولیدی است که از دیگر استان‌ها از جمله گیلان و خراسان هم حضور دارند.

با این حال باید از برخی تولیدکنندگان استانی گلایه کرد که چرا در نمایشگاه حاضر نشدند در حالی که با حضور خود می‌توانستند در خرید محصولات با قیمت مناسب به مردم کمک کنند.

قیمت برخی کالاهای عرضه شده در نمایشگاه بهاره به نسبت بازار بهتر بود اما برخی کالاها هم گران‌تر و هم با کیفیت پایین‌تری عرضه شده بود.

حضور پرشور مردم در نمایشگاه بهاره بوشهر نشان داد شور مردم برای خرید عید ادامه دارد و هر کس با توجه به دخل و خرج خود دست به جیب می‌شد.

 

============

گزارش از ایمان ندومی

انتهای پیام/66006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول