اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌جاری

همدان میزبان 3 جشنواره بین‌المللی فیلم، تئاتر و شعر بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: استان همدان در سال 91 میزبان سه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، تئاتر کودک و نوجوان و شعر بود.

همدان میزبان 3 جشنواره بین‌المللی فیلم، تئاتر و شعر بود

خسرو بیات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های شاخص فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در سال 91 اظهار داشت:‌ برگزیدگان دومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی استان در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در همدان معرفی شدند.

وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان خاطرنشان کرد: در اردیبهشت‌ماه امسال هنرمندان همدانی برای حضور در این جشنواره با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد:‌ برگزاری جشنواره عکس استانی «انتخاب نهم» از دریچه دوربین نیز از برنامه‌های اردیبهشت‌ماه امسال به شمار می‌رود.

وی رونمایی گزیده نقاشی‌های احمد فتوت، نشست خبری مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان، اتاق فکر هنرمندان نمایش استان همدان و تشکیل اتاق فکر هنرمندان موسیقی را از دیگر برنامه‌های اردیبهشت‌ماه ارشاد دانست.

بیات تشکیل اتاق فکر هنرمندان هنرهای تجسمی را از رخداد فرهنگی خردادماه عنوان کرد و افزود: دیدار با اصحاب رسانه و نشست با فعالان ادبی همدان از دیگر برنامه‌های این ماه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به افتتاح کانون تئاتر کودکان و نوجوانان استان همدان خاطرنشان کرد: در تیرماه سال‌جاری هفته فرهنگ رضوی استان همدان نیز با برنامه‌های متنوع برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برنامه‌های تیرماه، به تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و تجلیل از ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: سرای روزنامه‌نگاران استان همدان نیز در تیرماه امسال با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد و با عضویت فعالان رسانه در این سرا از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

بیات اظهار داشت: نشست صمیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان با هنرمندان شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های تیرماه سال 91 به شمار می‌رود.

به گفته وی، در مردادماه سال‌جاری رشته موسیقی در هنرستان هنرهای زیبای همدان راه‌اندازی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به گرامیداشت هفته خبرنگار در استان همدان یادآور شد:‌ در هفته خبرنگار مراسم روز خبرنگار نیز با حضور اصحاب رسانه در مجتمع بوعلی سینا برگزار شد.

وی به برگزاری جشنواره خوشنویسی استان همدان در شهریورماه امسال اشاره کرد و گفت: در شهریورماه امسال، افزایش رشته‌ها و ظرفیت پذیرش دانشگاه علمی و کاربردی فرهنگ و هنر نیز در دستور کار قرار گرفت.

بیات در ادامه افزود: همایش میر رضی‌الدین آرتیمانی در تویسرکان نیز با برنامه‌ریزی لازم برگزار شد.

وی به برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: در مهرماه امسال شاهد رویدادی بین‌المللی در عرصه تئاتر همدان بودیم که با استقبال پرشور مردم همراه بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان خاطرنشان کرد: بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان همدان در نهاوند برگزار شد که برگزیدگان معرفی و به جشنواره منطقه‌ای راه یافتند.

وی با اشاره به همایش علمی پژوهشی هجرت امام رضا (ع) و هجرت‌های تابعه یادآور شد: در این همایش 105 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، که از این تعداد هشت مقاله منتخب در همایش معرفی و 40 مقاله نیز برای چاپ انتخاب شد.

بیات در ادامه رونمایی از ساز ابداعی هنرمند همدانی را پایان بخش برنامه‌های آبان‌ماه دانست و گفت: برگزاری جشن کتاب در همه شهرستان‌های استان از برنامه‌های آبان‌ماه این اداره بود که بسیار مورد توجه واقع شد و از کتابداران نمونه کانون‌های فرهنگی‌ ـ هنری مساجد استان نیز تجلیل شد.

وی انتشار مجموعه مقالات همایش امام رضا (ع) را از برنامه‌های آذرماه سال‌جاری برشمرد و تصریح کرد: در آذرماه امسال انجمن حافظ خوانی و خانه شعر و ادب همدان نیز افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اجرای نمایش، اشتغالزایی، تولید نمایش، برگزاری کنسرت‌ها، خرید آثار تجسمی، برگزاری نمایشگاه‌های هنری، بازدید از دفاتر نشریات و خبرگزاری‌ها و برگزاری درس اخلاق برای کارکنان را از جمله برنامه‌های دی‌ماه عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های بهمن‌ماه نیز یادآور شد: اکران همزمان فیلم‌های سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در همدان از برنامه‌های شاخص این ماه به شمار می‌رود.

بیات برگزاری یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، دومین جشنواره ادبی مشاعره استان همدان و هفدهمین جشنواره ادبی استان را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌روی استان همدان خاطرنشان کرد: در اسفندماه سال‌جاری، پانزدهمین جشنواره موسیقی استان و جشنواره عکس و کاریکاتور پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های شاخص این اداره به شمار می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از کسب رتبه چهارم توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه عملکرد خبری در سطح کشور خبر داد.

وی أخذ سطح عالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در میان اداره‌های کل استانی فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور را از دیگر عناوین کسب شده این اداره دانست.

بیات خاطرنشان کرد: هنرمندان استان همدان در سال‌جاری موفق به کسب رتبه در رشته‌های تجسمی، نمایش، موسیقی و ... در سطح کشوری و بین‌المللی شدند.

وی به سایر فعالیت‌های این اداره اشاره کرد و گفت: توزیع 48 هزار عنوان کتاب به ارزش چهار میلیارد و 500 میلیون ریال در بین اقشار مختلف مردم صورت گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تصریح کرد: 305 میلیون تومان در قالب قراردادهای مختلف در حوزه‌های آموزش، فرهنگی، بن کتاب و کمک هزینه تکمیل مؤسسات قرآنی پرداخت شده است.

به گفته وی، حمایت از 21 نشریه محلی، هشت دفتر سرپرستی نشریات سراسری و خبرگزاری‌ها و 57 دکه‌فروش مطبوعات در استان صورت گرفته است.

بیات به فعالیت هفت سالن سینمایی و دو آموزشگاه سینمایی در استان اشاره کرد و گفت: 227 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و هنری، 64 آموزشگاه آزاد هنری، 407 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد با 61 هزار و 523 عضو و 14 مجتمع فرهنگی ـ هنری در استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: 996 نفر از مجموع یک‌هزار و 400 عضو صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان توانستند بیمه شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان عنوان کرد: 25 پروژه عمرانی در حوزه فرهنگ و هنر در حال اجرا است که 9 پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد است.

وی در پایان از افتتاح 12 مرکز خانه‌های فرهنگ دیجیتال در سطح استان خبر داد و برگزاری کارگاه آموزشی داستان‌نویسی و شعر، برگزاری دوره‌های آموزشی سرای روزنامه‌نگاران برای خبرنگاران استان و برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگ و هنر و ادب برای همکاران اداره را از دیگر برنامه‌های اداره برشمرد.

انتهای پیام/89003/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول