اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی قزوین خبر داد

تحقق 80 درصدی تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین از تحقق 80 درصدی تعهدات خیرین مدرسه ساز در این استان خبر داد.

تحقق 80 درصدی تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، محمدجواد حیدری در هفتمین جشنواره خیرین مدرسه ساز آبیک که بعد از ظهر امروز در سالن سمائیان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امسال 80 درصد تعهدات خیرین مدرسه‌ساز قزوین تحقق یافته و 20 درصد باقی‌ مانده نیز تا اردیبهشت ماه سال آینده تحقق خواهد یافت.

وی افزود: میزان تعهدات خیرین مدرسه‌ساز 210 میلیارد ریال بوده که این رقم تا اردیبهشت ماه سال آینده به احتمال زیاد افزایش خواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: قزوین در تحقق تعهدات خیرین مدرسه‌ساز جزو سه استان برتر کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین تصریح کرد: میزان کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز این استان بیشتر از اعتبارات دولتی بوده است.

ریالی از هزینه‌های خیرین مدرسه‌ساز پایمال نشده است

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین گفت: ریالی از هزینه‌های خیرین مدرسه‌ساز پایمال نشده است بلکه تمام هزینه‌ها در راستای اهداف عالیه خیرین مدرسه‌ساز هزینه شده و می‌شود.

حیدری تعداد مدارس قزوین را دو هزار مدرسه ذکر و خاطرنشان کرد: در طول دولت نهم و دهم از سوی نوسازی و تجهیز این استان، 500 پروژه به آموزش و پرورش استان تحویل داده شده که حدود یک ششم از این مدارس از سوی خیرین احداث شده است.

وی افزود: طی 15 سال اخیر، مشارکت خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین در احداث پروژه‌های آموزش و پرورش جدی، روزافزون و بیانگر روند رو به رشد است.

این مسئول بیان داشت: با توجه به اینکه خیرین مدرسه‌ساز برای کسب رضایت الهی گام بر می‌دارند، نوسازی و تجهیز مدارس قزوین در تلاش است بیش از پیش ثمرات خیرین را به سر منزل مقصود برساند.

تکمیل پروژه‌های هزارجلفا و نودوز آبیک در سال آینده

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین از تکمیل پروژه‌های روستاهای هزارجلفا و نودوز شهرستان آبیک در سال آینده خبر داد و گفت: پروژه روستای نودوز در اردیبهشت ماه سال آینده از اعتبارات علی‌الحساب تکمیل می‌شود و این در حالی است که پروژه هزارجلفا در اختیار پیمانکار گذاشته شده و تا هفته معلم سال آینده تکمیل می‌شود.

حیدری ادامه داد: امید است نوسازی و تجهیز مدارس قزوین با صرف 70 درصد از زمان خود با خیرین در راستای رفع مشکلات آموزش و پرورش گام‌های ارزنده‌ای بردارد و مدیران مدارس و دانش‌آموزان در زمینه فضای فیزیکی مشکلی نداشته باشند.

آبیک رتبه نخست سرانه فضای آموزشی را در استان دارد

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قزوین با بیان اینکه آبیک از لحاظ ساخت و ساز سرانه فضای دانش‌آموزی رتبه نخست استان را دارد، افزود: با توجه به مشارکت‌های خیرین و توجه و تعصب مردم آبیک در امور آموزش و پرورش و پیگیری مسئولان این شهرستان و به ویژه آموزش و پرورش در زمینه ساخت و ساز مدارس گام‌های خوبی برداشته شده است به همین دلیل برنامه‌های خوبی را برای این شهرستان در سال آینده داریم.

حیدری ادامه داد: وجود فرمانداران نمونه در آبیک سبب شده است اعتبارات ملی بیشتری به این شهرستان سوق داده شود.

وی اذعان کرد: در سال آینده برای ساخت و ساز مدارس شهرستان آبیک علاوه بر اعتبارات ملی و استانی سعی خواهیم کرد از اعتبارات مشارکت‌های مردمی نیز برای این شهرستان جذب کنیم.

این مسئول اضافه کرد: نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین این ادعا را دارد که توانسته موقوفات و خواسته‌های خیرین مدرسه‌ساز را در حد توان و با صدق و صفا به مرحله اجرا در آورده و به نحو مطلوب به سرانجام برساند.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول