اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در شمال‌غرب کشور

دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی در دانشگاه تبریز تاسیس شد

خبرگزاری فارس: دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی برای نخستین بار در شمال‌غرب کشور در دانشگاه تبریز تاسیس شد.

دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی در دانشگاه تبریز تاسیس شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، سعید دباغ نیکو خصلت، مسئول راه‌اندازی دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در دانشگاه تبریز، با اعلام این خبر مقوله ورزش را در جهان کاملا  علمی دانست و گفت: هدف از تشکیل این دانشکده، تربیت افراد متخصص برای ورزش کشور و نهادینه کردن ورزش علمی در کشور است.

وی افزود: دانشگاه تبریز در حیطه علوم ورزشی از نظر نیروی انسانی و امکانات ظرفیت های بسیار بالایی دارد که امیدواریم با تشکیل این دانشکده شاهد برکات زیادی برای ورزش منطقه باشیم.

مسئول راه‌اندازی دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز یادآور شد: ارتقای علوم ورزشی در کشور، توسعه سلامت از طریق راهکارهای عملی، جذب استعدادهای برجسته ورزشی، تربیت دبیران ورزش و نیل به اهداف عالیه تعلیم و تربیت از طریق تربیت بدنی از دیگر اهداف تاسیس این دانشکده بوده است.

دباغ نیکوخصلت در ادامه با بیان اینکه گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های تربیت‌بدنی در سطح کشور است، تصریح کرد: گروه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی این دانشگاه، فعالیت خود را از سال 1367 شمسی در دانشکده علوم تربیتی آغاز کرده و در حال حاضر به عنوان یکی از گروه‌های فعال با 400 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی گفت: حاضر دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در مقطع کارشناسی در سه گرایش و در مقطع کارشناسی ارشد در چهار گرایش مدیریت ورزشی، فیزیولوژی ورزشی، رفتار حرکتی و روانشناسی ورزشی و یک مقطع دکتری در فیزیولوژی ورزشی دانشجو می‌پذیرد.

انتهای پیام/60002/ر/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول