اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 7 مشهد خبر داد

احداث نخستین پارک اختصاصی بانوان در مشهد

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 7 مشهد گفت: پارک اختصاصی بانوان در کمپ بابا قدرت در حال احداث است.

احداث نخستین پارک اختصاصی بانوان در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد احمد محبی ظهر امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: شهرداری منطقه 7 بعد از منطقه 2 از نظر وسعت بزرگترین منطقه و حدود 5400 هکتار است که بیش از 300 هزار نفر جمعیت داشته و دارای پنج ناحیه است.

محبی خاطرنشان کرد: این منطقه دارای تفاوت فرهنگی و اجتماعی بالایی است و همچنین بیشتر هتل‌های مشهد در این منطقه واقع شده است.

وی افزود: منطقه هفت از نظر موقعیت استراتژی بسیار حساس است، به‌ویژه اینکه قسمت ورودی شهر مشهد هم در این منطقه قرار دارد و بیشتر مسافرین از این منطقه وارد شهر مشهد می‌شوند، به همین جهت بسیار حساس است و همچنین پروژه‌های این منطقه نیز از حساسیت خاصی برخوردار است.

محبی بیان کرد: یکی از اقدامات خوب در مشهد، ارائه خدمات یکسان در تمام مناطق شهر است و ما امروزه دیگر لفظ مناطق محروم را قبول نداریم، فقط بر اساس موقعیت مالی و اجتماعی مناطق، خدمات ممکن است گاهی متفاوت باشد.

شهردار منطقه هفت یادآور شد: منطقه هفت بزرگترین و بیشترین فضای سبز را با وسعت 32 هزار متر مربع دارد که این مقدار بیشتر از استاندارد است؛ همچنین 2 هزار و 700 بوستان در شهر مشهد وجود دارد که 26 بوستان در این منطقه هستند.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز حدود 90 درصد لوله کشی آب در این منطقه انجام شده است و تا شش ماه آینده آبیاری تانکری در منطقه هفت حذف می‌شود.

 در حال احداث پارک خطی بسیار زیبایی هستیم که تا فروردین ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین پل غدیر نیز تا هفته آینده نورپردازی می‌شود.

محبی ادامه داد: 45 هزار متر مربع جدول کشی و 28 هزار متر مربع پیاده‌رو سازی در منطقه هفت مشهد انجام داده‌ایم، همچنین جمع آوری آب‌های سطحی با 3300 متر کانال کشی، احداث پارک خطی ثامن با بیش از 300 میلیون تومان هزینه از دیگر اقدامات شهرداری منطقه هفت است.

شهردار منطقه هفت افزود: هرچند ما در شهر مشهد پارک بانوان داریم اما شرایط آن پارک‌ها، چیزی که شهردار مدنظر داشت نشد، به همین جهت برای اولین بار پارک بانوان کاملا پوشیده را به نام پارک ریحانه در پارک بابا قدرت در اختیار بانوان قرار می‌دهیم.

محبی افزود: حصارهای این پارک کاملا طبیعی است و تنها در دو قسمت آن از سازه استفاده شده است. یکی از پروژه‌های خوب این منطقه احداث سالن چند منظوره بحران است که این سالن هم می‌تواند مورد استفاده بانوان و همچنین آقایان قرار بگیرد.

محبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این منطقه در حاشیه شهر مشهد قرار دارد، نخستین معضل آن بحث ساخت و سازهای غیر مجاز است و یکی از دلایل آن اطلاع رسانی ناکافی بوده است، که سعی می‌کنیم از این پس اطلاع رسانی‌های لازم را در این مورد برای مردم داشته باشیم.

شهردار منطقه 7 ادامه داد: دومین مساله بحث اراضی قولنامه‌ای است و ما پاسخگوی آن هستیم و اراضی با قدمت بالای 20 سال مجوز ساخت و ساز دریافت می‌کنند.

محبی افزود: زائرین در ایام عید می‌توانند در پارک غدیر چادر بزنند و فعلا برای پارک بابا قدرت به دلیل اینکه در حال ساخت است، برنامه‌ای نداریم اما اگر با کمبود جا مواجه شویم، به عنوان آخرین سال زائرین می‌توانند از این پارک هم استفاده کنند، زیرا از سال بعد به بانوان اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/70005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول