اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر کشور:

38 درصد روستاییان و عشایر همدان بیمه هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر کشور گفت: بالای 38 درصد مردم همدان بیمه شده‌اند که در این راستا این استان مقام سیزدهم کشور را دارد.

38 درصد روستاییان و عشایر همدان بیمه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید مجید موسوی بعد از ظهر امروز در همایش و کارگاه آموزشی صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان همدان اظهار داشت: راه‌اندازی صندوق بیمه، نیاز معیشتی افراد جامعه را در هنگام از کار افتادگی، پیری و فوت سرپرست خانوار تأمین می‌کند.

وی افزود: افرادی که برای معیشت خانوار تلاش می‌کنند، در معرض سه خطر فوت، زمین‌گیر شدن در اثر سانحه و پیری قرار می‌گیرند که با زیر پوشش قرار گرفتن بیمه صندوق، نگرانی روستاییان و عشایر ما از آینده‌شان برطرف می‌شود.

مدیر عامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر کشور با اشاره به اینکه وظیفه اصلی این صندوق افزایش کرامت انسانی است، خاطرنشان کرد: در سند چشم‌انداز 20 ساله نظام جمهوری اسلامی ایران تأمین نیازهای اجتماعی به دور از فقر و تبعیض است.

وی افزود: از آن جا که جمعیت ایران به سمت پیری سوق دارد، اگر ما امروز به فکر نباشیم در آینده کشور با ضرر وارد کردن کارگر از خارج کشور مواجه خواهد شد.

موسوی با اشاره به اینکه صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی تنها پشتیبان جمعیت پیر آینده می‌توانند باشند، خاطرنشان کرد: صندوق‌های بیمه روستاییان و عشایر، صندوق‌هایی هستند که با منابع کافی و انجام محاسبات بیمه‌ای صحیح، توان انجام تعهدات خود را در آینده تأمین می‌کنند.

وی تصریح کرد: توانمند کردن صندوق در استفاده آن طی سال‌های آینده از دغدغه‌های بیمه‌شدگان است که ما با تقویت و حفظ رابطه با صندوق می‌‌توانیم آن را برای آینده توانمند و از دغدغه آنها بکاهیم.

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر کشور به تعداد کارمندان این صندوق اشاره کرد و افزود: 189 نفر به صورت شبانه‌روزی مسایل اقتصادی، بیمه ای را پیگیری می‌کنند که 27 نفر از آنها با روزی هشت ساعت کار توانسته‌اند طی هفت سال تمام اطلاعات افراد را به بانک اطلاعاتی صندوق بیمه وارد کنند.

وی تصریح کرد: با راه اندازی بانک اطلاعات هر فرد بیمه شده‌ای می‌تواند اطلاعات ثبت شده خود را از طریق تلفن همراه و اینترنت دریافت کند.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر 4 هزار و 231 خانوار بیمه شده‌اند اظهار داشت: بالای 38 درصد مردم استان همدان بیمه شده‌اند که همدان مقام سیزدهم در کشور را دارد.

انتهای پیام/2499/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول