اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان عنوان کرد

اجرای 729 نمایش تئاتر با بازدید 30 هزار تماشاگر کردستانی

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان به اجرای 729 نمایش تئاتر در استان در طول سال‌جاری اشاره کرد و گفت: این نمایش‌ها بیش از 30 هزار تماشاگر داشته است.

اجرای 729 نمایش تئاتر با بازدید 30 هزار تماشاگر کردستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبید رستمی امروز در مراسم افتتاح تئاتر سنندج که با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل هنرهای نمایشی در مرکز استان برگزار شد، اظهار کرد: در چند سال اخیر دو بحث مهم از جمله طرح استقرار گروه‌های نمایشی و افتتاح تئاتر شهر به عنوان نیاز استان از سوی هنرمندان و مسئولان کردستان پیگیری شده است.

وی افزود: تئاتر استان کردستان در تمام جشنواره‌های ملی و بین‌المللی و اجراهای عمومی حضوری روشن و شفاف داشته و دارد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان با اشاره به اجرای نمایش‌های عمومی تئاتر در استان تصریح کرد: در سال‌جاری در مجموع 61 نمایش صحنه‌ای و 29 نمایش خیابانی اجرا شده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان یادآور شد: شناخت نیازهای مردم در حوزه فرهنگ و هنر نیازمند تلاش مضاعف و بازنگری در سیاست‌هاست و یک اثر هنری باید براساس واقعیت‌های روزمره زندگی و دغدغه‌های افراد جامعه تولید شود.

رستمی به برگزاری جشنواره اعتیاد در قروه و نمایشنامه‌خوانی با عنوان همای رحمت در شهرستان بیجار در سال آینده اشاره کرد و افزود: این جشنواره به دلیل کمبود اعتبارات و بودجه به سال آینده موکول شدند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان در زمینه تاثیر تاسیس مجموعه تئاتر شهر در استان کردستان، اظهار کرد: راه‌اندازی مکانی با عنوان تئاتر شهر که به اجرای آثار نمایشی اختصاص دارد، یکی از اقدامات مثبتی است که به اجرای عمومی آثار در استان‌های کشور کمک می‌کند.

رستمی با بیان اینکه اجرایی شدن این طرح به بازگشت تماشاگر به سالن‌های نمایشی کمک می‌کند، تاکید کرد: یکی از اهداف ما این است که از جشنواره‌های متنوعی که در استان برگزار می‌شود، اجراهای عمومی مستمری داشته باشیم که این امر با تأیید و همکاری گروه‌های نمایشی مورد استقبال قرار گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سالن آمفی‌تئاتر با گنجایش 420 نفر، پلاتو نمایش با ظرفیت 58 نفر، فضای روباز برای اجرای آثار میدانی و سه پلاتو نمایشی برای تمرین گروه‌های نمایشی از جمله فضاها و مکان‌های اجرای آثار نمایشی کردستان هستند که با تجهیز، تعمیر و ساماندهی مورد استفاده  قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/79005/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول