اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور استان اردبیل:

مشارکت همیاران پلیس به کاهش 40 درصدی تصادفات منجر شده است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: مشارکت دانش‌آموزان در قالب طرح همیاران پلیس به کاهش 40 درصدی تصادفات و تلفات رانندگی در سال‌های اخیر منجر شده است.

مشارکت همیاران پلیس به کاهش 40 درصدی تصادفات منجر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی مریخی عصر امروز در آیین آغاز طرح همیاران پلیس در اردبیل اظهار داشت: این طرح که از چند سال پیش شروع شده در حقیقت جذب مشارکت دانش‌آموزان و نظارت آنها بر رانندگی والدین و همچنین صاحبان خودروهای عمومی است که گاه در ایام عید دچار خطا و اشتباه شده و به درستی نمی‌توانند اصول و قواعد رانندگی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان استان در قالب همیاران پلیس تذکر و هشدار لازم را به رانندگان در رعایت نکردن قوانین ارائه می‌کنند تا بی‌احتیاطی بزرگ‌ترها زمینه آسیب و نابسامانی اجتماعی و فرهنگی را زمینه‌ساز نشود.

مریخی با قدردانی از همکاری خوب آموزش و پرورش در اجرای طرح بزرگ همیاران پلیس از این طرح به عنوان راهکار مناسب در کنترل ترافیک جاده‌ای و شهری خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ در سال‌های اخیر با احترام به قوانین و مقررات یک روند رو به رشد و حرکتی را در کاهش تصادفات و تلفات چه در داخل شهر و چه بیرون از شهر شاهد بودیم.

این مسئول، بیشترین تلفات را در تصادفات درون‌شهری مربوط به عابران پیاده اعلام کرد و ابراز داشت:‌ بیش از نصفی از تلفات تصادفات درون‌شهری مربوط به عابران پیاده است که بیشتر آنها نیز در کمربندی اردبیل رخ داده است.

وی، عدم توجه به جلو، فاصله طولی و رعایت نکردن حق تقدم را از جمله مهم‌ترین دلایل تصادفات شهری اعلام کرد و بیان داشت:‌ سن زیر هفت سال و بالای 50 سال دارای بیشترین فراوانی در تصادفات درون‌شهری هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس پلیس راهور استان یادآور شد: علاوه براین، بیشترین تصادفات درون‌شهری اردبیل در زمان پیک ترافیک از ساعت 12 ظهر تا 14 عصر رخ می‌دهد.

مریخی از اجرای طرح ویژه انتظام‌بخشی به ترافیک درون‌شهری در ایام نوروز خبر داد و افزود: بیش از 350 نیرو را به کار گرفتیم تا با تجهیز خودروها و همچنین بهره‌گیری از 30 دوربین نظارتی کنترل ترافیک نوروزی را در درون شهرها داشته باشیم.

وی در پایان از دانش‌آموزان و اولیای آنها خواست پلیس را در اجرای طرح‌های نظارتی در این ایام همراهی کنند تا زمینه و بستری برای بروز تخلفات و تصادفات احتمالی به وجود نیاید.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول