اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری املش خبر داد

تحقق 19 میلیارد ریال از بودجه شهرداری املش

خبرگزاری فارس: سرپرست شهرداری املش گفت: امسال بودجه شهرداری املش 26 میلیارد ریال مصوب شده بود که تاکنون 19 میلیارد ریال معادل 73 درصد آن تحقق یافته است.

تحقق 19 میلیارد ریال از بودجه شهرداری املش

به گزارش خبرگزاری فارس از املش، حامد زارع‌پور امروز در جلسه شهرداری این شهر اظهار کرد: اعتبارات سازمان شهرداری‌ها به شهرداری املش از پنج میلیارد ریال سال گذشته به یک میلیارد و 720 میلیون ریال در سال جاری کاهش یافته که در اجرای طرح‌های عمرانی شهر املش تأثیر منفی گذاشته است.

وی افزود: از طرف اعضای شورای اسلامی شهر املش میدان شیخ بهاءالدین به میدان شهدا و میدان ورودی شهر املش در دوراهی لگموج پس از احداث به نام شیخ بهاءالدین نامگذاری شده است.

این مسئول، از حفر یک حلقه چاه با اعتباری معادل 400 میلیون ریال در استخر تفریحی گردشگری شهر املش خبر داد.

به گفته وی، با بهره‌برداری از این چاه، آب کافی و همیشگی در فصل زراعی برای مزارع مناطق پایین‌دست استخر تأمین و کار عمرانی آن نیز در صورت تأمین اعتبار کافی دوباره آغاز می‌شود.

زارع، آغاز کار عمرانی در استخر تفریحی‌ گردشگری زربیجار املش را از سال 79 تاکنون ذکر کرد و یادآور شد: با اعتباری معادل 45 میلیارد ریال طرح پیاده‌روسازی، تأمین روشنایی، نرده‌گذاری و دیواره‌سازی ضلع غربی، تعریض جاده‌های دسترسی، لوله‌گذاری، محوطه‌سازی، بهداشتی و بوفه اجرا شده است.

وی اضافه کرد: برای کارهای باقیمانده از جمله دیواره‌سازی سه ضلع باقیمانده، احداث جزیره و پل‌های هوایی دسترسی به آن و آلاچیق‌های تفریحی در استخر تفریحی گردشگری املش به حداقل 10 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

سرپرست شهرداری املش اضافه کرد: با اجرای طرح تفکیک زباله خشک از تر در مبدأ و جمع‌آوری زباله‌های خشک از اوایل سال جاری توسط یک شرکت در بخش خصوصی و انتقال بقیه زباله‌های شهر املش به کارخانه کمپوست رودسر از 1.5 ماه قبل تاکنون حجم زباله‌های شهر املش از 15 تا 20 تن در روز به سه تن زباله‌های غیرقابل بازیافت از کارخانه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه شهر املش 18 هزار نفر جمعیت دارد، خاطرنشان کرد: زباله‌های آن از 53 سال قبل تاکنون در منطقه کیازنیک حاشیه رودخانه شلمان‌رود تخلیه و دفن می‌شد که این امر مشکلاتی را برای شهروندان املشی به ویژه ساکنان منطقه کیازنیک و میان‌محله این شهر ایجاد می‌کرد و در ماه‌های گرم سال غیرقابل تحمل بود.

انتهای پیام/84001/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول