اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور:

کارنامه خدمات جمهوری اسلامی به اتباع خارجی درخشان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: کارنامه خدمات جمهوری اسلامی به اتباع و مهاجران خارجی قانونی درخشان است.

کارنامه خدمات جمهوری اسلامی به اتباع خارجی درخشان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عزیز کاظمی بعد از ظهر امروز در نشست مدیران امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری‌های حوزه شرق کشور و تهران اظهار داشت: مدیریت کارآمد و کارنامه درخشان و اقداماتی که نظام جمهوری اسلامی ایران در ساماندهی اتباع انجام داده است قابل انکار نیست.

وی افزود: 840 هزار پناهنده قانونی و دارای کارت در کشور وجود دارد و تاکنون هیچ سفیر خارجی یا نماینده امور پناهندگان از کشورهای دیگر کوچک‌ترین موضوعی در کتمان خدمات ارزنده نظام به پناهندگان مطرح نکرده است.

کاظمی ادامه داد: در راستای خدمات مطلوب‌تر و اجرای مصوبات سعی شده به بهترین وجه مسائل رفاهی، بیمه و امکان تحصیل برای پناهنده‌های مجاز فراهم شود.

این مسئول تصریح کرد: رعایت حال اسلامی و انسانی اتباع بر مسئولان نظام جمهوری اسلامی واجب است، اما ما افراد غیرمجاز را پناهنده نمی‌دانیم چرا که غیرقانونی وارد کشور شده و حریم جمهوری اسلامی را مورد تجاوز قرار داده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در ادامه بیان داشت: ایران راه‌های ورود مجاز را نبسته است و حتی افراد غیرمجاز نیز اگر نخواهند پناهنده باشند، می‌توانند پاسپورت و ویزا بگیرند و به صورت قانونی وارد کشور شوند.

سیاست اتباع خارجی تابع مقوله فرصت و تهدید است

به گفته این مسئول، اتباع بیگانه و به ویژه افغانی‌ها که اکثر مهاجران را تشکیل می‌دهند از نظر دولت جمهوری اسلامی ایران تهدید نیستند.

کاظمی ابراز داشت: بنابر دستورات دینی و اسلامی کمک به کسی که استمداد طلبیده واجب است و در این زمینه حتی با آینده‌نگری در سیاست‌گذاری‌ها می‌توان از فرصت حضور اتباع بهره‌برداری بلندمدت داشت.

وی اضافه کرد: نگاه فرصت، نگاه رافت و تابع قانون است و بنابر همین نگاه مهاجر غیرمجاز یا مجاز که قوانین میزبان را رعایت نکند، تهدید ارزیابی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی تعهدی در مورد اشتغال اتباع غیرمجاز ندارد و با این موضوع با قاطعیت برخورد می‌کند.

کاظمی از تلاش برای افزایش خدمات رفاهی و بهداشتی به اتباع مجاز خبر داد و اینکه دریافت اقامت برای افراد دارای گذرنامه با شرایطی تسهیل می‌شود.

در این نشست امام جمعه موقت شیراز نیز بر لزوم جامع‌نگری در برخورد با اتباع خارجی تاکید کرد و متذکر شد: اعتدال در ساماندهی اتباع بسیار مهم است به‌گونه‌ای که مهاجران مُبادی آداب و قوانین ایران از مهاجران متخلف تفکیک شوند.

حجت‌الاسلام حسن مرادی اذعان داشت: با توجه به علاقه ملت‌های منطقه به تفکر انقلاب اسلامی برخی کشورهای عربی سعی کردند جریانات طالبانی را در افغانستان و پاکستان تقویت کنند و همین موضوع فرصتی است که جمهوری اسلامی با سیاستی توام با رافت مهاجران این کشورها را هر چه بیشتر به فرهنگ و ارزش‌های خود سوق دهد.

انتهای پیام/2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول