اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 30 نفر از کارشناسان صورت گرفت

برگزاری کارگاه آموزشی سلامت باروری در دهدشت

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزشی سلامت باروری و شاخص‌های بهداشتی با حضور بیش از 30 نفر از کارشناسان و کاردان‌های مامایی مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی کهگیلویه به مدت دو روز در دهدشت برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی سلامت باروری در دهدشت

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، کارگاه آموزشی سلامت باروری و شاخص‌های بهداشتی با حضور بیش از 30 نفر از کارشناسان و کاردان‌های مامایی مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی کهگیلویه به مدت دو روز در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت دهدشت برگزار شد.

سرپرست مرکز بهداشت کهگیلویه در اختتامیه این کارگاه با اشاره به تغییر سیاست کنترل جمعیتی به سلامت باروری در وزارت بهداشت اظهار داشت: سلامت مادر، نوزاد، زایمان سالم، زایمان ایمن، فاصله‌گذاری مناسب میان فرزندان، درمان ناباروری و مواردی از این قبیل به عنوان سلامت باروری درنظر گرفته می‌شوند.

سیدمحمد هاشم‌طاعتی ادامه داد: بر همین اساس بحث سلامت باروری در دستورکار مراکز بهداشت قرار گرفته است.

وی، هدف از برگزاری این کارگاه را آموزش آخرین دستورالعمل روش‌های پیشگیری از بارداری دانست و خاطرنشان کرد: کارشناسان حوزه بهداشت، با رویکرد جدید، سلامت باروری و بحث افزایش جمعیت با لحاظ کردن سلامت مادر و کودک و وجود خانواده سالم را آموزش دادند.

این مسئول حوزه بهداشت تصریح کرد: بررسی موضوع سلامت باروری زنان شهرستان در راستای رعایت تنظیم خانواده برای زنانی که بارداری پرخطر دارند از دیگر برنامه‌های این کارگاه دو روزه به شمار می‌آید.

وی عنوان کرد: در این کارگاه بررسی علائم خطر در زنان باردار که امکان به خطر افتادن مادر و کودک در حین بارداری وجود دارد نیز به صورت بحث گروهی و کار عملی صورت پذیرفت.

طاعتی با اشاره به اهمیت امنیت روش‌های پیشگیری از بارداری افزود: همچنین نحوه توزیع و محاسبه میزان مصرف وسایل پیشگیری در مراکز بهداشتی درمانی مورد بحث و بررسی کارشناسان قرار گرفت.

این مسئول امور بهداشتی در کهگیلویه در پایان ابراز داشت: کارشناسان مختلف حوزه بهداشت در کهگیلویه به مدت دو روز در این کارگاه موارد ذکر شده را مورد بررسی و آموزش قرار دادند.

انتهای پیام/82016/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول