اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی

ساخت سد بفراجرد توسط پیمانکار جدید ادامه می‌یابد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: با انتخاب پیمانکار جدید برای سد بفراجرد کار ساخت این سد ادامه می‌یابد.

ساخت سد بفراجرد توسط پیمانکار جدید ادامه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال به اتفاق فرمانداران شهرستان خلخال و کوثر در بازدید از سد بفراجرد خلخال گفت: با انتخاب پیمانکار جدید برای پروژه سد بفراجرد کار ادامه ساخت این سد آغاز می‌شود.

وی افزود: سد بفراجرد با هدف تامین آب شرب شهر خلخال و روستاهای همجوار در آینده پیش‌بینی شده است که در ماه‌های اخیر به علت پاره‌ای مشکلات در پروژه و عدم رعایت برنامه زمان‌بندی از سوی پیمانکار این پروژه ملی به حالت تعطیل درآمده بود که با پیگیری‌های مسئولین استانی و شهرستانی در مرکز کشور و استان پروژه از پیمانکار قبلی، شرکت حران راه تحویل گرفته شده و این پروژه با تعریف یک زمان‌بندی جدید به پیمانکار شرکت آلتایی خلخال تحویل داده شد.

وی افزود: عملیات ساخت سد بفراجرد بر روی رودخانه بفراجرد از سال 1387 شروع شده بود که امسال با مشکلات مواجه شده و تعطیل شد که ما انتظار داریم پیمانکار جدید با به کارگیری نیروهای بومی منطقه و سرعت‌بخشی به پروژه تا دو سال آینده این پروژه را تحویل مردم بدهد.

نماینده مردم خلخال و کوثر اظهار داشت: این سد هم‌اکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که انتظار می‌رود با مساعد شدن وضعیت آب و هوایی پیمانکار سرعت عمل خود را مثل سوابق خوب در ساخت جاده و پروژه‌های دیگر نشان دهد و موجبات خوشحالی مردم خلخال و برآورده شدن انتظارات آنها در حوزه اشتغال را فراهم نماید.

جعفری‌بنه خلخال افزود: مسئولین شهرستان خلخال با جدیت پیگیر این پروژه هستند و در کنار مسئولین آب منطقه‌ای تلاش خواهند کرد که تا پایان سال 93 این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین خواستار استفاده از نیروهای بومی در ساخت سد شد و گفت: مشکل اشتغال منطقه با به کارگیری کارگران بومی از منطقه خلخال و کوثر تا حدی رفع خواهد شد.

همچنین هوشنگ محمدی فرماندار خلخال نیز در جریان بازدید این پروژه گفت: این سد برای مردم خلخال خیلی اهمیت داشته به طوری که مردم نیز پیگیر ساخت و اتمام این سد هستند و ما انتظار داریم پیمانکار جدید با در نظر گرفتن اینکه مردم ما منتظر بهره‌برداری از این سد هستند سرعت بیشتری به ساخت این سد دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سد بفراجرد خلخال از نوع سدهای خاکی با هسته رسی قائم بوده که طول تاج آن بعد از اتمام 410 متر و دارای سیستم انحراف، سیستم آبگیر و تخلیه‌کننده تحتانی، سیستم تخلیه سیلاب می‌باشد. این سد دارای حجم مخزن نزدیک به 7 میلیون متر مکعب است که با هدف تامین آب شرب شهرستان خلخال و روستاهای همجوار و استفاده از صنعت در حال احداث است.

انتهای پیام/62008/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول