اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان خبر داد

بهره برداری از 14 سد خاکی در هفته منابع طبیعی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی استان خوزستان از افتتاح 14 سد خاکی با اعتبار 20 میلیارد ریال در هفته منابع طبیعی خبر داد.

بهره برداری از 14 سد خاکی در هفته منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عزیز ارشم ظهر امروز در نشست خبری هفته منابع طبیعی که در سالن جلسات آن اداره برگزار شد، اظهار کرد: این سدها در هشت شهر استان به بهره برداری خواهند رسید، همچنین در کنار آنها سه بند خاکی نیز در دهه فجر امسال در شهرهای شوشتر، گتوند افتتاح شده است.

وی با اشاره به اعتبار 130 میلیارد ریالی در بحث منابع طبیعی طی سال 90 افزود: اقدامات خوبی در زمینه ایجاد کمربندهای حفاظتی در شهرستان‌های مختلف داشته‌ایم و سه پایگاه اطفای حریق جاده‌ای هم در شهرستان‌های اهواز، ایذه و دشت آزادگان احداث شده است.

*شرکت نفت پرداخت تمام اعتبارات را متقبل شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان با بیان اینکه اعتبارات از محل اعتبارات ملی و استانی بوده است، تصریح کرد: در زمینه بیابان زدایی هم 200 هزارهکتار با اعتبار 478 میلیارد تومان بیابان زدایی شده و یک هزار و 235 هکتار نیز در سال جاری جنگل کاری کرده است.

ارشم با تاکید بر اینکه شرکت نفت پرداخت تمام اعتبارات را متقبل شده است، عنوان کرد: در سال 90 ـ 89 از محل پروژه‌ها 450 هزار هکتار در خوزستان کار شده و در سال 91 نیز 5 هزار هکتار پوشش گیاهی ایجاد شده و 75 هزار هکتار هم مالچ پاشی شده است.

*700 هزار هکتار از مساحت استان تحت تاثیر عرصه‌های بحرانی است

وی با اشاره به اینکه 700 هزار هکتار از مساحت استان تحت تاثیر عرصه‌های بحرانی است، خاطرنشان کرد: در سال 90، 10 هزار هکتار به پروژه‌های سرمایه گذاری اعم از کشاورزی و غیرکشاورزی زمین اختصاص داده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان اضافه کرد: در راستای توسعه کشاورزی هم که از دی‌ماه سال 90 آغاز شده، منابع طبیعی 27 هزار هکتار اختصاص داده است.

وی در پایان با بیان اینکه 83 درصد اراضی خوزستان را اراضی ملی تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: امسال 350 هزار اصله نهال برای کشت در میان مردم توزیع خواهد شد اما این اقدامات برای توسعه پوشش گیاهی به تنهایی کافی نیست.

انتهای پیام/ 72001/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول