اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

اولویت اول بوشهر بهداشت و درمان است

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: اولویت اول ما در استان در حوزه بهداشت، سلامت و درمان است و اگر بیمارستان بوشهر و برازجان در کوتاه‌ترین زمان افتتاح شده یا در حال افتتاح است نشان از توجه به حوزه سلامت و درمان است.

اولویت اول بوشهر بهداشت و درمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند پیش از ظهر امروز در جمع پرستاران بیمارستان‌های بوشهر که به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار برگزار شد با تجلیل از خدمات پرستاران که با زیباترین شکل مهربانی خود را به بیماران ابراز می‌کنند تصریح کرد: پرستاران در ارائه خدمت با وارد شدن به محیط کاری مشکلات خانوادگی خود را کنار می‌گذارند و سعی می‌کنند بیماران را با عاطفه و لطافت محبت و پرستاری کنند که این خدمت زیباترین خدمت نزد خداوند متعال است.

وی با اشاره به حادثه عاشورا و نقش حضرت زینب (س) در این نهضت تاکید کرد: حضرت زینب(س) در سخت‌ترین شرایط، ولی با روحیه لطیف و مهربانی موجب تسکین آلام و دردها و مصیبت‌های وارده شد که خدمت شما پرستاران نمونه بارز این موضوع است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه حضرت زینب‌ ام المصائب نبود، افزود: این بانوی بزرگ اسلام با فاتح شدن بر همه مشکلات در نهضت عاشورا غالب و پیروز شد . ایشان با بازگو کردن نهضت عاشورا به زیباترین شکل ، خود را پیروز این میدان ذکر می‌کند چرا که با وجود این همه مشکلات و مشغله‌ها صحنه‌های عاشورا را به زیبایی بیان می‌کند چون هدف مقدس و والاست.

حسنوند در ادامه توجه به سلامت انسان‌ها را از سفارش‌های اکید دین مبین اسلام دانست و گفت: اولویت اول ما در استان در حوزه بهداشت، سلامت و درمان است و اگر بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در کوتاهترین زمان به بهره برداری می‌رسد و بیمارستان برازجان نیز با تسریع در حال اتمام است نشان از توجه به حوزه سلامت و درمان است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: هدف از تسریع در راه اندازی مرکز تخصصی قلب، مرکز تخصصی دندانپزشکی، و بیمارستان عسلویه و دیگر طرح‌های درمانی این است که مردم بوشهر در حوزه سلامت و درمان غنی و بی نیاز باشند.

وی با بیان اینکه زیبایی محیط درمانی تاثیر به‌سزایی در روحیه کارکنان و بیماران دارد بیان کرد: شرایط بیمارستان قبلی بوشهر بسیار بد بود و در روح لطیف پزشک و پرستار تاثیر منفی می‌گذاشت و افتتاح مراکز درمانی با ظاهر زیبا و تجهیزات مدرن مطمئنا تاثیر مطلوبی در روحیه کادر پزشکی و بیمار دارد.

حسنوند بر توجه به مسکن کادر پرستاری و تامین مطالبات آنان تاکید کرد و گفت: خدمتگزاران شما در پست‌های مختلف مسئولیت رسیدگی به مشکلات شما را جز وظیفه ذاتی خود می‌دانند.

2 هزار نفر عضو سازمان نظام پرستاری استان بوشهر هستند

رئیس سازمان نظام پرستاری استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه در بوشهر 2000 نفر در دو هیئت مدیره عضو این سازمان هستند افزود: تمام خدمات رفاهی ، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه پرستاران و بهیاران، اعطا وام‌های ضروری و دیگر خدمات به‌عهده سازمان نظام پرستاری است.

حسین پوپ عدم برخورداری پرستاران از امکانات رفاهی تفریحی، تاخیر در پرداخت مطالبات و بی توجهی به طرح ارتقا بهره وری را از جمله مشکلات پرستاران ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه برای هر تخت بیمارستانی نیازبه 1.5 نفر نیروی پرستار است ولی به‌علت کمبود نیرو برای تحقق آن فاصله زیادی داریم که ناچار هستیم از پرستاران برای ارائه خدمات مطلوب به بیماران بیشتر استفاده کنیم.

در این آیین از پرستاران نمونه بیمارستان‌های بوشهر با اهدا لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد.

انتهای پیام/66006/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول