اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریر اصفهان:

معافیت مالیاتی کتاب فروشان اصفهانی هنوز اعمال نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریر اصفهان با اشاره به بخشودگی و معافیت مالیاتی کتاب فروشان که در قانون ذکر و تصریح شده است، گفت: معافیت مالیاتی کتاب فروشان اصفهانی هنوز اعمال نشده است

معافیت مالیاتی کتاب فروشان اصفهانی هنوز اعمال نشده است

اکبر چیت‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اصفهان، با اشاره به اینکه کتاب ماندنی‌تر و ارزشمندترین هدیه‌ای است که می‌تواند در جهت رشد و بالندگی موثر افتد اظهار کرد: از کتاب‌فروشی‌ها می‌خواهیم با سعه‌صدر و حوصله و خوش رفتاری مشکلات در حوزه کتاب را صبورانه تحمل کرده و با خریداران محصولات که افراد فرهنگ دوست جامعه هستند با متانت و بزرگواری برخورد کنند.

چیت ساز با اشاره به بخشودگی و معافیت مالیاتی کتاب فروشان که در قانون ذکر و تصریح شده است اظهار داشت: همه مسئولان مرتبط از جمله فرهنگ و ارشاد و اقتصاد و دارایی سال‌هاست پیگیری می‌کنند هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: در صورت اجرایی شدن قانون معافیت مالیاتی کتاب فروشان، بسیاری از مشکلات آنان مرتفع می‌شود و اگر به این قانون جامعه عمل پوشیده شود، بزرگ‌ترین کمک به این قشر فرهنگی و زحمت‌کش جامعه صورت گرفته است.

وی با اظهار نگرانی از اینکه در وضعیت فعلی کتاب فروشی‌ها در حال تعطیل شدن یا تغییر شغل هستند، افزود: معافیت کتاب فروشان تأثیر بسزایی در افزایش تعداد کتاب فروشی‌ها در سطح شهر و گسترش فرهنگ کتاب خوانی در جامعه دارد.

وی افزود: در نمایشگاه‌های کتاب که عامل مهم مطالعه و فرهنگ سازی را در سطح‌های مختلف جامعه و شهر و کشور دارد، تقویت کتاب فروشان حتی با برنامه‌های تلویزیونی و رسانه ای نیز بسیار مؤثر و سازنده است.

رئیس اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریر اصفهان با اشاره به پیگیری فراوان موضوع معافیت مالیاتی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب اصفهان در اسفند ماه سال گذشته، قول حل مشکل معافیت مالیاتی ظرف مدت یک ماه توسط معاونت محترم فرهنگی وزارت ارشاد داده شد، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت محترم در این مدت باقی‌مانده بتواند تکلیف این معافیت مالیاتی که توسط مجلس شورای اسلامی سال‌هاست تصویب شده را مشخص و خبر خوشحالی معافیت رسمی برای این صنف را اعلام نماید.

گفتنی است اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریر اصفهان در خیابان گلزار حد فاصل هشت‌بهشت غربی و شریف واقفی بوده و حدود 800 عضو دارد و در حدود 16 رسته شغلی در این اتحادیه وجود دارد که مناطقی همچون اصفهان و بهارستان و سپاهان شهر و خوراسگان و رهنان است.

گفتنی است ساعات کاری اتحادیه در روزهای زوج از ساعت 17 تا 19 و شماره تلفن اتحادیه 03112664387 و 03112664388 است.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول