اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه میلاد حضرت زینب(س) صورت گرفت

برگزاری جشن روز پرستار در قم

خبرگزاری فارس: جشن روز پرستار با حضور جمعی از دانشجویان رشته پرستاری و در آستانه میلاد حضرت زینب(س) در قم برگزار شد.

برگزاری جشن روز پرستار در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، این مراسم امروز در سالن شهید مفتح دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد و جمعی از مسئولان این دانشگاه و دانشجویان رشته پرستاری و تعدادی از پرستاران قم در آن حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم اشرف خرمی‌راد، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ویژگی‌های شغل پرستاری اظهار کرد: سعه صدر، تحمل و بردباری و دوست داشتن بیماران همچون یکی از اعضای خانواده خود، رموز موفقیت در این حرفه است.

وی افزود: پرستاران دارای مشکلات فراوانی در جامعه ما هستند و مسئولان باید تعامل بیشتری با آنها برای رفع معضلات داشته باشند.

بابک فرزین‌نیا معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی قم هم در این مراسم سخنرانی کرد و ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد پربرکت زینب کبری(س) گفت: مشاهده می‌کنیم پرستاران در حال رسیدن به جایگاه واقعی خود در جامعه هستند و در این میان دانشجویان رشته پرستاری هم باید ارتقای علمی و اخلاقی را سرلوحه برنامه‌های تحصیلی و زندگی خود قرار دهند.

در ادامه ولی‌الله صمدی، مسئول دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم به سخنرانی پرداخت و با اشاره به ویژگی‌های رشته پرستاری، بیمار، کادر درمانی و دولت را سه ضلع مثلث سلامت کشور دانست و افزود: این سه ضلع برای موفقیت در عرصه سلامت باید وظایف متقابل خود در قبال یکدیگر را بشناسند و آنها را به خوبی انجام دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در برخی مناطق با کمبود پرستار مواجه هستیم و عموم پرستاران هم با پایین بودن حقوق و مزایا دست به گریبان هستند هرچند آنها عشق به بیمار را سرلوحه فعالیت خود قرار داده‌اند.

مسئول دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر فرهنگ‌سازی در خصوص شغل پرستاری گفت: هدفمند شدن مراجعه به مراکز درمانی از طریق ارائه آموزش صحیح به خانواده‌ها محقق می‌شود و دارای مزایای فراوانی از جمله کاهش بار مالی اضافی به شبکه درمان و بیت‌المال است.

صمدی شروط موفقیت پرستاران در حرفه خود را مورد توجه قرار داد و افزود: مسئولیت‌پذیری، تداوم در کارآمدی، کاربرد دانش و مهارت، اخلاق‌مداری، ارتباط و مشارکت حرفه‌ای، مدیریت و رهبری حرفه‌ای، استمرار کیفیت پرستاری، خود کنترلی و ارزیابی فردی از جمله این شرایط هستند.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول