اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بقاع 16 امامزاده شاخص اردبیل

طرح آرامش بهاری در اردبیل آغاز شد

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی و فرا رسیدن سال نو در بقاع 16 امامزاده شاخص استان اردبیل طرح آرامش بهاری آغاز شد.

طرح آرامش بهاری در اردبیل آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل صبح امروز در آیین آغاز به کار طرح آرامش بهاری در بقاع امامزاده صالح اردبیل اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور این طرح تا 15 فروردین ماه در امامزاده‌های شاخص استان اردبیل برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری‌نظری تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل همگام و همزمان با تمامی ادارات اوقاف این طرح را به منظور ایجاد آرامش زائران و مسافران امامزاده‌ها در سراسر استان برگزار می‌کند.

وی اهداف طرح را استفاده بهینه از فضاهای معنوی و عرفانی امامزاده‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: برای برگزاری برنامه‌های متنوع و متناسب با شأن و منزلت امامزاده‌ها امیدواریم فرصت استفاده از این برنامه برای هموطنان فراهم آید.

مشهوری‌نظری اضافه کرد:‌ همزمان با عید نوروز بیش از 10 برنامه متنوع دینی و فرهنگی در امامزاده‌ها برگزار می‌شود که از آن میان می‌توان به برنامه تحویل سال نو در جوار مرقد امامزادگان، انس با قرآن و خیمه‌های معرفت اشاره کرد.

این مسئول بیان کرد: در کنار آن برنامه‌های فرهنگی، ‌مذهبی اعم از آموزش‌های قرآنی، مشاوره دینی، احکام و مسایل عقیدتی به مدت معین در امامزاده‌های استان برگزار می‌شود.

وی وجود امامزاده‌ها را سبب ماندگاری مسافران اعلام کرد و ادامه داد: چنانچه با کمک مردم و مسئولان امامزاده‌های موجود در استان با ارایه خدمات مناسب و ایجاد بستر بتوانند آرامش و آسایش زائران را فراهم کنند بدون شک زمان ماندگاری مسافران در استان افزایش می‌یابد.

برقراری خیمه معرفت در امامزاده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه سخنان خود بیان کرد: ‌در حاشیه طرح آرامش بهاری طرحی نیز به عنوان خیمه معرفت در محوطه امامزاده‌ها برگزار می‌شود.

مشهوری‌نظری یادآور شد:‌ در داخل این خیمه‌ها یک روحانی و یا استاد برجسته و با اخلاق مستقر شده و تبلیغ چهره به چهره فرایض دینی و مسایل فرهنگی انجام می‌شود.

وی همچنین از توزیع بسته‌های فرهنگی در امامزاده‌های استان خبر داد و گفت:‌ توزیع 10 هزار تقویم دیواری امامزاده‌های شهرستان مشگین‌شهر، چاپ و توزیع 5 هزار بروشور و هزار عدد چاپ و توزیع هفت سین قرآنی در امامزاده‌ها از جمله برنامه‌هایی است که تدارک دیده شده است.

مشهوری‌نظری در پایان از نصب 10 تابلوی بزرگ راهنمایی در جاده‌های اصلی برای شناساندن و معرفی امامزادگان خبر داد.

انتهای پیام/62006/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول